דונדין – בגן הבוטני

דונדין – בגן הבוטני

שבוע 50, היום ה-342 למסע – יום רביעי, 12 במרץ
האי הדרומי – דונדין – South Island – Dunedin

לפנות בוקר – רבע לארבע אני קם. המיינד שלי חופר, על מה לא. מנתח ומנסה להבין. יש דברים שאין מה להבין. פשוט צריך להרפות. עשרה לחמש אני נכנע ומתיישב במיטה. הייתי ער עד כמעט שש. נרדמתי עד שמונה וחצי. כולם קמים כבר תשע. אני מתאושש ומכין ארוחת בוקר. רבע לעשר סיימנו לאכול כבר. עידו מציג לנו סרטוני אנימציה שיצר עם תוכנת מחשבים חדשה. זיו הדביק אותו והוא ממש נהנה ממנה מאז שדיברו כשהיינו בדירה במוטל. הוא ממש מתלהב ונהנה. עשר וחצי יצאנו מכאן. נסענו כ45 דקות דרך הים היפה של אזור פורטובלו. נסענו בחזרה לעיר את הדרך שנסענו לכאן רק אתמול. גם היום יום ממש יפה. החלטנו לנסוע לגן הבוטני שבמרכז העיר.

20140312_121330 20140312_142001

בגן הבוטני – מגיעים אבל אין חניה לקרוואן גדול. חיפשנו אולי 20 דקות ובסוף חנינו באיזה רחוב צדדי. כבר 11 ועשרים. מוציאים את כולם מהקרוואן. זה כ20 דקות הליכה עד שנגיע לגן הבוטני. לא נורא יש לנו המון זמן לשרוף.  רומי כבר רוצה לישון בעגלה. נכנסנו ועצרנו ישר בגן שעשועים בכניסה. אני וקרן יושבים והם משחקים. כבר מזמן אנחנו לא איתם בגן השעשועים. רומי משחקת עם עידו ועלמה ובעיקר עידו שומר עליה. מבחינתנו זה זמן שלנו ולא שלנו איתם. הילדים משחקים ובעיקר מתעצבנים אחד על השני. אטרקציה מספר שתיים: להאכיל  ברווזים. יש פה אדם עם עשרות ברווזים ומחלקים אוכל להאכלה במשרד. הלכתי עם רומי ועלמה. עלמה ורומי פוחדות כי כל הברווזים מתקרבים ממש קרוב. גם עידו הלך לבקש אוכל מהמשרד. הוא הולך לבד ומסתדר בלי שום בעיה. הילד מתקשר באנגלית מצומצמת ומסתדר ממש טוב. הפארוק מבסוט טילים. מדבר אל הברווזים. מאכיל אותם. ממש מצב רוח טוב. עכשיו הלך לבקש עוד אוכל מהמשרד. גם עלמה ורומי הלכו שוב למשרד עם קרן והביאו עוד מנות להאכלה. עלמה עומדת על ספסל ומאכילה כדי שהברווזים לא יתקרבו אליה יותר מידי. עכשיו הם הלכו לגלידה ואני פה לבד עם מוסיקה. הגן הבוטני מקסים. המון ירוק, פרחים וצמחייה. ממש מושקע וחינם לציבור. אטרקציה מספר שלוש: גן ורדים ענק ומקסים. כולנו עוברים כל סוג ורדים ומסניפים את הוורדים בצבעים שונים. פתאום אני רואה שרומי רק עם נעל אצבע אחת. אבדה נעל אחת. חוזרים על עקבותינו ולא מוצאים. בסוף מצאנו את הנעל של רומי באחד השבילים של גן הוורדים. עכשיו לגן צמחי המרפא והתבלינים. מהמם כולם מריחים ומתלהבים. המון סוגים ויפה מאוד. כולם ממש נהנים פה. שכחנו את הזמן. ממש מוצלח פה היום. כמעט שלוש זזים לכיוון היציאה. העברנו פה כמעט חצי יום.

20140312_124953 20140312_125458 20140312_125857 20140312_131605 20140312_131612 20140312_131805 20140312_131930 20140312_132207 20140312_141425

שיעור בסבלנות? אני מהרהר לעצמי. חושב שהבנתי למה אני תקוע פה, בדונדין ובכלל בניו זילנד. כנראה שהשיעור שלי הוא סבלנות. השיעור הכי קשה עבורי. הבנתי את זה עכשיו. הרי לי הכי קשה עם זה. הסוף, שייגמר כבר! הרי למי יש סבלנות? אבל הרי כביכול הכל בסדר פה, רק השעמום מציק. אני פה עם המשפחה האהובה שלי. עצם זה שעברה שנה וכולם אוהבים ותומכים אחד בשני זה הישג גדול שלעצמו. הרי אין לנו שום מחויבויות ודברים שמחכים לנו. החופש הוא טוטאלי. אין לנו שום טרדות. ויחד עם זה אנחנו עייפים ורוצים את הבית שלנו ומסגרות לילדים. בקיצור, שיעור מצוין בסבלנות.

שוב בפארק קרוואן – יצאנו ונסענו רבע שעה לפארק על יד החוף. יש פה רוח משוגעת. כבר ארבע וכולם רעבים. קרן פינקה פה עם אורז פרסי ואפונה. ממש טעים. אליפות. חמש ועשרים סיימנו לאכול. רוח משוגעת פה אי אפשר לצאת. אני מנסה להתחיל  פרויקט חדש. מעבירים את הערב בקרוואן כי רוח חזקה בחוץ. אני מקריא לילדים בלוג של הודו. עידו בטעות דוחף את כבל החשמל של טלוויזיית הקרוואן לשקע לא מתאים ושורף את הטלוויזיה של הקרוואן. היא לא נדלקת יותר. יופי. כאילו חסרים לנו אתגרים. היה לנו כבר שקט בנסיעות ועכשיו יש לנו שבועיים לנסוע בלי טלוויזיה. עכשיו הילדים ישתעממו בנסיעות. מסכן עידו מרגיש נורא. אני מנסה להרגיע אותו שלא נורא כי ממילא הטיול נגמר ממש בקרוב.   יש עוד יום אחד להעביר בדונדין ואח”כ נחזור למוטל ונהיה בדירה שוב יומיים על מנת שאלמד ואלך למבחן באנגלית. מחר נחליט מה לעשות כנראה שנלך למפעל השוקולד. שוחחנו קצת עם אלי ונרדה והתעדכנו ושיתפנו. עידו ועלמה לא נרדמו כי היו חייבים להאזין לשיחה. חמודים. כבר עשר, סיימנו את השיחה כדי שהילדים ילכו כבר לישון.