נחים בטה-אנאו

שבוע 49, היום ה-335 למסע – יום רביעי, 05 במרץ
האי הדרומי – טה-אנאו – South Island – Te Anau

יום רביעי אבל החלטנו ששבת – אני קם בחמש. קר נורא. כ2 מעלות. אני חופר על כל מה אני אעשה שאחזור. כבר שש ורבע עדיין חושך בחוץ. אני כבר לא אשן אני יוצא מהמיטה ומדליק את החימום החשמלי. אני יוצא לשירותים. חושך מוחלט בחוץ ושמיים בהירים רואים מיליון כוכבים. יש פה תזוזה במחנה. אנשים מתארגנים עם פנס. קרן גם ערה. תיכף תהיה זריחה משוגעת כי אין עננים. זריחה משוגעת לא הייתה. בקושי אור בשבע ורבע. יצאתי למבצע מקלחת. אני חוזר עידו כבר ער. רומי משועממת. שמונה כבר רק עלמה ישנה. טוב התעליתי על עצמי הבוקר גם להכין ארוחת בוקר מפוארת גם לעזור לעידו בשיעורים גם כלים. אחרי כן, הכרזנו שהיום הוא יום האם. כבר עשר ורבע הספק לא רע. עידו לקח את הבנות לגן שעשועים. לפני כמה ימים החלטתי שאני לא מתגלח עד הטיסה לאוקלנד. אולי גם לעשות קרחת. קצת מחאת סוף מסע וקצת ניסויים פה בסוף העולם שאף אחד לא פוגש איתי. בינתיים אני לא מגולח כמעט שבוע וקרחת אולי אעשה היום. היום יום רביעי אבל החלטנו שהיום שבת ולא עושים כלום.

חשבון בשמש – עייפים מאתמול. יש שמש נעימה למרות שקר. חשבתי שהילדים יחזרו תוך 5 דקות אבל הם כבר שם יותר מחצי שעה. קרן טלפונים עם חברות ואני דואג פה לענייני הקרוואן. תיכף אשב לכתוב פוסט. אנחנו כמעט לבד פה בפארק הזה. כולם יצאו לטרקים מפה או למיצרי מילפורד.  הילדים שיחקו יפה. עידו חזר ללמוד חשבון. אני יושב איתו בזמן שאני כותב פוסט. קרן עם הבנות משחקות בשמש. עשרים לאחת עידו עדיין לומד חשבון איתי בשמש. קרן מכינה צהריים אומרת שהייתה רק שעת אם היום ולא יום האם. כבר אחד וחצי הוא סיים להיום. לא הדבקנו את הכיתה אבל התקדמנו מאוד. קרן מבשלת פה. אני סיימתי עם הפוסט. קרן סיימה לבשל ויושבים לאכול. בחוץ יום מקסים כנראה נצא אחרי האוכל פה ברגל לאגם טה-אנאו.

20140305_124628

טיול באגם ובעיירה – יצאנו לטייל קצת ברגל על יד אגם טה אנאו. ממש יפה ונעים. אני וקרן מדברים שחייבים לתת לכל אחד קצת לבד. הכור היתוך המשפחתי מעולה אבל מפה חייבים לגדול לבד. אנחנו מתחילים להרגיש שזה מגביל במיוחד את עלמה ורומי. הן חייבות הפרדה. רומי מתוסכלת מהניסיון לחקות את עלמה ולעלמה חסר חברות בגילה שתוכל להשוות את עצמה אליהן ולהתבגר. עידו רחוק מהן ולא מושפע לרעה אלא מותח את היכולות החברתיות שלו לקצה. גם הן הרוויחו אבל זהו עכשיו דרוש שינוי וטוב שהמסע מסתיים בקרוב. כל אחד מאתנו זקוק לאוורור ולהיות לבד ועם אחרים וזה הכי בולט עם רומי ועלמה. עידו נוסע לו באופניים פה על יד האגם. אחלה שקנינו אותם. כבר עשרים לארבע מנסים שרומי לא תירדם. אכלנו גלידה מול האגם ועברנו לגן שעשועים נחמד. הולכים בחזרה. רומי נרדמת בעגלה. עכשיו מטיילים במרכז. יש פה גם הפלגה באגם הגדול בתוך מנהרות עם תולעים זוהרות בחשכה. טוב אבל אין לנו כוח וחשק להפלגות יותר.  עלמה מתה לפיצה. עוצרים ומזמינים. הם לא שמעו על הקונספט של סלייס פיצה פה. 20 דקות להמתין. גם עידו רוצה. מזמינים גם לו. חזרנו רומי התעוררה. קרן מספרת אותי הכי קצוץ שהסתפרתי איי פעם. כמעט קרחת.  אף אחד לא רוצה לישון כולם ערים עד 10. סתם יום מנוחה כזה היום. בלי דרמות. יש גם כאלו. מחר יום חדש. כנראה נמשיך הלאה. אין לנו מה לעשות פה יותר כי את הטרק החלטנו לא לעשות. נמשיך דרומה עד לנקודה הכי דרומית של אי.