טרקטורונים בשטח

שבוע 48, היום ה-329 למסע – יום חמישי, 27 בפברואר
האי הדרומי – קווינסטאון – South Island – Queenstown

בוקר בעיר האטרקציות קווינסטאון – שש וחצי. זריחה משוגעת. כל השמיים אדומים. כולם ישנים. אני במחשב קורא ועושה הנהלת חשבונות. גם רומי וגם עלמה הגיעו אלינו למיטה. היום בתשע לוקחים אותי ואת עידו לטרקטורונים בשטח לשלוש שעות. כולם מתעוררים חוץ מעלמה כבר שמונה. מעונן היום. אנחנו מכינים תיק. קרן נלחצת איך היא תצא מהחניה עם הקרוואן. לא בטוחה איך היא תיקח את הסיבוב.  הסיבוב דיי רחב אבל היא לחוצה. כבר שמונה וחצי תיכף נלך לחנות בעיר משם יאספו אותנו. עשרים לתשע עם בגדים ארוכים ברוח ובקור יצאנו אני והפארוק.

בדרך לשטח – תשע וחמישה אנחנו בוואן עם סאם המדריך ועוד זוג: בחור ובחורה בשנות השלושים שלהם. הם גיסים. היא ניו זילנדית והוא צרפתי בחופשה.  חצי שעה נסיעה לאתר לרכיבת השטח.  תשע ועשרים השמיים מתבהרים קצת. אני ועידו מקשקשים ורואים את הנוף היפה של האזור. נוסעים מחוץ לעיר לכיוון וואנקה באותה הדרך שנסענו עם הקרוואן מוואנקה לקווינסטאוון. רואים המון כרמים של גפנים  ובנג’י מגשר משוגע מעל נחל ירוק כהה. זה הבנג’י המקורי הבחורה מסבירה קופצים מגובה 140 מטר ונוגעים במים. תשע וחצי עוד כמה דקות נגיע. יצאנו מהכביש הראשי לשביל עפר נוסעים עוד קצת והנה מגיעים.

20140227_095157 20140227_095121 20140227_104146 20140227_110954

טרקטורונים ברכיבת שטח – כבר עשרים ל10.  קיבלנו ציוד: מגפים גבוהות מגומי, קסדות ומשקפת. יוצאים להתאמן קצת בסיבובים ותמרונים.  עידו קיבל טרקטורון קטן יותר משלי. לומדים לרכב בשטח ולתפעל את הטרקטורון. בורות ומהמורות ויוצאים לשטח.  ממש כיף אבל דורש מאמץ.  התאמנו כרבע שעה ויאללה קדימה יוצאים לשטח. המדריך סאם ראשון, אחריו עידו, אני אחרי עידו ומאחורי הבחורה שהיא מתלמדת להיות מדריכה. עידו נהנה נורא. רוכבים בשטח בנוף מקסים, מעל בורות, סיבובים ממש כיף. הזמן טס כי נהנים ומרוכזים רק במסלול. עידו רוכב מצוין ממש כשרון טבעי. פתאום סיבוב שעידו לא לוקח טוב ובום הוא מתהפך על הצד. לא קרה לו כלום. אני טיפה נבהלתי. עידו אומר שהכל בסדר רק הוא צמא ורעב כי לא אכלנו בכלל מאז שקמנו. ממשיכים עוד דקה ועוצרים מול הנהר הירוק כהה המקסים. הפסקה קצרה. אכלנו כריכים טעימים שקרן הכינה הצטלמנו והמשכנו. כבר רבע ל11.  המשכנו ועברנו במסלול מכשולים מדליק במיוחד גם סיבובים חדים שנוסעים על קיר עפר וגם סדרה של בורות וגבהות שעולים ויורדים ומקפצים. פתאום עידו שוב התהפך על הצד. אני נבהלתי אז בלמתי בחוזקה על ראש גבהה קטנה וכמעט התהפכתי גם אני. הוא בסדר. ממשיכים לעוד כמה דקות וזהו נגמר המסלול. אני מביט בשעון: 11 וחמישה סיימנו.  מה זה הכל? סה”כ שעה וחצי כולל זמן הלימוד בהתחלה. רוצים להמשיך. זה היה קצר מידי. גם אני וגם עידו נהנינו מאוד אבל היה קצר מידי. מחזירים את הציוד ויוצאים בחזרה לקווינסטאוון.  עידו נסע מאוד מהר הוא מספר לי. אהב לנסוע בשלוליות מים ובבורות ומסלול המכשולים.

Offroad14

מול אגם בכפר קטן – עשרה ל12 ירדנו בעיר.  צועדים לכיוון קרן שבחניה של הפארק. פגשנו את הבנות ועדכנו אותם בחוויות שלנו. החלטנו לנסוע מהעיר למקום על יד האגם שאלי ונרדה המליצו. נסענו כ45 דקות בדרך מפותלת על האגם ונכנסנו למקום על יד האגם. אין פה כלום ולא ברור גם אם מותר לחנות ללילה או לא. גם מוקדם מאוד. המשכנו עוד כמה דקות עד סוף האגם יש פה מין כפר קטן. יש פה פארק קרוואנים אבל לא בא לנו להתמקם כבר. עצרנו מול האגם וקרן מכינה לילדים צהריים. כבר שתיים. לא ברור לאן מפה. הבנות התחרפנו בדרך וכל הזמן עלמה הציקה לרומי. קרן מבשלת מול האגם וגלים עושים לנו מוזיקה. היום עוף עם אורז לילדים ולי ירקות מוקפצים. אוכלים ואני בינתיים כותב פוסט. ארבע בדיוק החלטנו לא להמשיך לנסוע היום אז חונים בפארק קרוואנים בכפר הזה. עידו מגיע באופניים ואנחנו נוסעים כדקה וחצי. חנינו זה פארק קטן חמוד.

ערב בכיף – מחפשים את הטלפון של עידו. אחרי שהפכנו את כל הקרוואן ובדרך סידרנו אותו. קרן מצאה את הטלפון במגירת הסכום מתחת לכמה צלחות. הלכתי לשחק עם הילדים פריזבי בדשא פה. היה ממש כיף. עלמה ממש זורקת יפה. אחר כך שיחקנו קצת מונופול בלוח הגדול עד שעלמה התבכיינה. כבר שבע וחצי אני חותך קצת ירקות ואוכלים ארוחת ערב קלילה. יושבים כולם חוץ מרומי שנרדמה וכותבים יחד על חיי הקרוואן.  נפרסם את היצירה בהקדם. כבר 10 וכולם משתגעים פה בקטע טוב ומצחיק. יאללה אני מנסה לשלוח את עידו ועלמה לישון.