קווינסטאון –בירת האטרקציות

שבוע 48, היום ה-328 למסע – יום רביעי, 26 בפברואר
האי הדרומי – קווינסטאון – South Island – Queenstown –

לילה / בוקר – נרדמתי מוקדם אז אני מתעורר מוקדם. טוב אני מודה עדיין לילה ולא בוקר. הפסקתי להילחם בזה. אני משתדל ליהנות מזה. מה אכפת לי מה השעה? כולם ישנים. יש לי שקט. אני פותח את אפליקציית הקינדל של אמאזון באנדרואיד שלי וניזכר שהטענתי אותו במלא ספרים שקשורים בייעוץ ואימון לפני שיצאתי לטיול המשוגע.  התחלתי לקרוא ספר ראשון בנושא. נורא קר ואני במיטה קורא. כבר כמעט 6 ונהיה קר יותר כך שהאצבעות שלי קופאות מלהעביר דפים באנדרואיד.  אני קורא ונלחם עם אנגלית קשה במיוחד. נרדמתי שוב בשש וחצי. אני מתעורר כבר שמונה וחצי. הבנות ערות כבר. קר נורא, אי אפשר להוציא את האף מהמיטה. עלמה ועידו מכינים היום ארוחת בוקר. חמודים. גם רומי רוצה. אני טיגנתי ביצים.  אוכלים ומתכננים את היום. נישאר פה עוד לילה למרות שעמוס והמוני אבל אין לנו כוח לזוז. המיקום מעולה על יד הגונדולה כלומר הרכבל ובמרכז העיר.

בירת האטרקציות – היום קרן תלך עם עלמה ועידו לרכבל ולנסוע שם במעין רכב קטן שגולשים במורד ההר. מחר אולי נעשה את הג’ט-בואט שזה סירה מהירה שעושה פעלולים בין נקיקים צרים של הנהר ומסתובבת 360 מעלות. כנראה שאני ועידו נעשה. יש פה גם טרקטורונים ומה לא. זאת בירת האטרקציות של כל פעילויות האקסטרים של ניו זילנד. הזמן טס כבר 11 וחצי. עידו הספיק לעשות עוד עמוד וחצי בחשבון. הוא לא רצה שאעזור לו. רצה את קרן. עלמה מציירת.  קר פה אני עושה סיבוב באופניים כדי קצת להתחמם. כבר עשרה ל12 מתלבשים ויוצאים לסיבוב בעיר. עלמה ועידו עם הסקייטבורד והאופניים. חם קר כזה. קר כ12 מעלות עם שמש חזקה ושמים בהירים וכחולים לגמרי. אני מתכנן שרומי תירדם בעגלה בצהריים. קרן עלמה ועידו ילכו לכמה שעות לגונדולה ולי יהיה שקט של כמה שעות. מתכנן כן, ניראה מה ייצא מזה. שקט. בירה קרה וספר באנדרואיד. כמעט לבד עם רומי תישן לשעתיים לפחות. נכנסנו לקבלה לברר על אטרקציות.  היום גונדולה. אולי טרקטורונים אחה”צ או בערב ומחר בבוקר אולי סירת מנוע בנקיקים משוגעים. הכל פה זה מסחטת כסף. כל אטרקציה מאות דולרים לאדם. מה אין פה? משוגעים.  בנג’י. צניחה חופשית, צניחה עם מצנח מראש ההר, רכבל, טרקטורונים, סירות מנוע באקסטרים עם סיבובים של 360 מעלות, רפטינג  ועוד. כל אטרקציה יש כמה חברות פועלות שמתחרות על כספי התיירים. קצת המוני ודוחה. הזמנו לי ולעידו טרקטורונים למחר בבוקר -300 דולר לשנינו. עכשיו מפה לכיוון הגונדולה שזה ממש 3 דקות הליכה.  הולכים כולם. קרן עומדת בתור ואני מתכונן לחזור עם רומי לקרוואן.  קרן שכחה את האייפון אז עידו חוזר איתי לקרוואן וחוזר אליהם.

קרן בגונדולה אני בקרוואן – אני עם רומי לבד בקרוואן . אחת בצהריים. קרן עם עלמה ועידו ברכבל גונדולה.  רומי מבקשת סרט. הללויה. אני כמעט לבד רק עם רומי והסרט שמקשקש ברקע. עשרה ל2 רומי סיימה את הסרט ולא נרדמה. באסה אבל היא חמודה, לא מפריעה, משחקת לבד. אני כתבתי פוסט של אתמול. שתיים וחצי קרן מעדכנת שהם מאוד נהנים ועוד מעט חוזרים. רומי לא נרדמה אז היא משחקת ואני מכין לה פתיתים. אכלנו לנו לבד והנה הם מגיעים בשלוש ועשרים. עלמה קנתה שרשרת וקנו גם לרומי.  היה להם ממש כיף. עידו התלהב. הם עלו עם הגונדולה רכבל סגור עד להר ושם קנו כרטיס לשלוש עליות ברכבל פתוח שכל פעם יורדים בירידה עם רכב קטן. עידו לבד ועלמה ביחד עם קרן. רק בפעם השלישית עידו גילה שיש מסלול יותר מהיר ומאתגר אז לפחות היה שם פעם אחת. מאוד נהנה. גם באוסטרליה בבלו-מאונטיינס הם עשו משהו דומה אבל פה זה יותר כיף עידו מסביר כי זה יותר ארוך וגם כאן יש הגה ושם לא היה.

103 112 121 130 132 146

סיבוב בעיר – אוכלים קצת מהפתיתים שהכנתי וגם מהסלט אבל זה לא טעים להם. קרן אומרת שזה בגלל א של המים. כבר ארבע יוצאים לעיר לסיבוב ברגל. עלמה ממש לא רוצה לצאת. השארנו אותה לבד לכמה דקות בתקווה שנחזור היא תתחרט. אני חוזר אליה אבל היא לא רוצה. טוב אין ברירה כולם רוצים לצאת חוץ ממנה והיא קטנה מידי להישאר לבד. קרן מביאה אותה עם המון דמעות. יוצאים.  חם נורא. שמש צורבת פה. איזה קיצוניות בין הלילה המקפיא ליום החמסין. כבר שש. עצרנו לאכול אוכל מהיר. העיר פה עמוסה בתיירים והכל סביב תיירות ולדחוף אטרקציות לתיירים.  לא נעים כמו בוואנקה.  יותר מידי עמוס ומרגישים שרק רוצים לקחת ממך את הכסף פה. מחר נעשה את הטרקטורונים ונזוז מפה. בעיר מלא מסעדות, חנויות בגדים, ספורט וחנויות שמוכרות את כל  שמוכרות את כל האטרקציות של העיר והסביבה. ;שבע אנחנו בחזרה.

עייפות – אני עייף קרוע. כבר שבועיים אני כל הזמן עייף. זאת עייפות נפשית כבר. המסע המשוגע הוא כיף גדול אך לא קל. אני וקרן רואים סרט ישן בשם Groundhog Day שראיתי כבר בעבר. גם אקהרט טול מחבב את הסרט הזה. זה סרט על שדרן מזג אוויר שנתקע בעיירה קטנה וכל יום מתעורר באותו יום, ב2 לפברואר שזה יום חג בעיירה הקטנה. הוא נתקע עד שהוא עובר שינוי מדהים. ממש סרט רוחני מבלי שהתכוונו לזה. טוב אחרי חצי שעה קרן נרדמה. עידו ועלמה גם רואים סרט אצל עידו בסוויטה למעלה.