וואנקה – נפרדים ממשפחת רג’ואן

שבוע 47, היום ה-327 למסע – יום שלישי, 25 בפברואר
האי הדרומי – וואנקה – South Island – Wanaka

20140225_105928

חיבוקים, תמונות ונפרדנו  – רבע לשמונה. בוקר. רומי ביננו ומבקשת לאכול על הבוקר. אני לא יודעת מה אני רוצה היא חוזרת שוב ושוב. התפשרנו בסוף על נטוראל-וואלי.  קרן שלחה אותי למשימת כביסה. בסדר, עניתי לאתגר. שמתי במכונה. שמונה וחצי ועידו ועלמה ישנים חזק. הלכו לישון מאוחר אתמול אחרי המסיבה. לילה ארוך היה. גם קרן לא ישנה טוב והתעוררה המון בלילה. יש לנו עקיצות חדשות מהלילה. מכה הסנד פלייס האלו. בוקר כבד קצת. אני כותב פוסט באיטיות.  הילדים קולטים שנפרדים היום. משחקים עוד קצת ביחד. אני מכין ארוחת בוקר.  כבר עשר רק מתחילים לאכול.  עשר ורבע סיימנו ומקפלים הכל.  עשרים ל11 סיימנו כמעט הכל.  נישאר להביא את הכביסה. הילדים קופצים בטרמפולינה ביחד. זהו עוד ממש קצת ניפרד וכל משפחה תיסע לדרכה.  הם צפונה ואנחנו דרומה. ניפגש בטח בארץ במאי. אני וקרן עייפים מחיי הקרוואן הבוקר. לא קל התפעול עם שלושה ילדים. רומי מקטרת היא משועממת. הבוקר ניסע לעולם הפאזל וקרן תישאר בעיר לבד. אני אלך לבד עם הילדים ואח”כ ניפגש וניסע דרומה לקווינסטאוון בירת האטרקציות של האי הדרומי בפרט ושל ניו זילנד בכלל. כבר 11 ועדיין מתקשים לצאת מפה. 11 וחמישה הכרזנו שזזים עוד עשר דקות. אלי ונרדה עסוקים בסידורים פה והילדים משחקים. אנחנו נהיה בעולם הפאזל ואח”כ ניסע כשעתיים.  חיבוקים, תמונות ונפרדנו.

20140225_111939 20140225_112014 20140225_113026

בעולם הפאזל – עשרים ל12 יצאנו לדרכנו. קרן ירדה בעיר ואנחנו המשכנו עוד כמה דקות עד עולם הפאזל. מתארגנים ונצא. עידו הגדול עוזר לי. קניתי כרטיסים ונכנסנו. יש פה מבוך ענק שצריך ללכת ולמצוא ארבעה מגדלים בפינות המבוך. כל מגדל בצבע אחר. גם מטפסים על מדרגות ומערכת גשרים סבוכה. זה אמור לקחת בין חצי שעה לשעה. האטרקציה השנייה זה מוזיאון אשליות. אני נכנס עם שלושתם למבוך. הולכים בתוך המבוך. זה לא קל. עידו המוביל. אני דואג שרומי ועלמה לא תלכנה לאיבוד. 12 וחצי סוף סוף מצאנו את המגדל הכחול.  לקח לנו כמעט חצי שעה. ממשיכים. עידו מוביל אותנו. אחרי כמה דקות מצאנו את האדום. וואו. ממשיכים עוד כמה דקות והגענו לצהוב. עידו מוביל אותנו. נישאר רק המגדל הירוק ולמצוא את הדרך החוצה.  הילדים נהנים נורא. האתגר שלי כמובן זה לשמור על שלושתם יחד ושלא יתפזרו לי במבוך שאפשר לסיים אותו ב 1.5 ק”מ אבל רוב האנשים הולכים בין 3 ק”מ ל5 ק”מ. חמישה ל1 הגענו לירוק סוף סוף. לעלמה יש פיפי אבל  צריך למצוא את הדרך חזרה להתחלה. אחד וקצת, רימינו ויצאנו מהמבוך דרך דלת מיוחדת. יצאנו לקרוואן להכין כריכים ונחזור למוזיאון האשליות. הכנו כריכים בקרוואן, נחנו וחזרנו. המוזיאון נחמד. עידו ממש התלהב. רומי כבר עייפה. סחבתי אותה על הידיים. לי כבר אין סבלנות. נכנסנו בסוף לבית עקום עם שיפוע וקיבלתי סחרחורת עם רומי על הידיים. גם עלמה קבלה בחילה. השארנו את עידו לבד ויצאנו.

20140225_120639 20140225_122254 20140225_122810 20140225_123744 20140225_124519

מחפשים מציאות – רבע ל2 יוצאים מפה. נוסעים לקחת את קרן.  לקחנו את קרן ועצרנו במרכז למחזור שאפשר למצוא מלא פריטים יד שנייה מציאות בזול זה נקרא wastebusters. קנינו עוד מונופול גדול עתיק וכריות כי שלנו רכות מידי. מתלבטים אם לקנות אופניים לעידו פה. צריך להחליף פנימית וגם מסורבל לשמור אותם בקרוואן כי אין לנו מתקן לאופניים. רבע לשלוש עדיין תקועים פה. חזרתי לקרוואן ושלחתי את קרן עם עידו להחליט האם לקחת את האופניים. זה בגרוש וחצי רק 10 דולר אך לא ברור כמה הם שוות כי אי אפשר לנסיעת בדיקה. הם חזרו אחרי כמה דקות עם האופניים.

20140225_142300 20140225_142302

מגיעים לקווינסטאון – נסענו שעה ורבע בדרך הרים מפותלת עד פאתי קווינסטאוון. עצרנו לאכול אוכל מהיר בבורגר-קינג. רומי נרדמה אך התעוררה כשעצרנו כבר ארבע וחצי. יש עוד נסיעה קצרה עד מרכז העיר קווינסטאוון ששם פארק הקרוואן שאלי ונרדה המליצו לנו. משם אפשר לקחת את הגונדולה מחר בבוקר שזה רכבל עם נוף מקסים על כל קווינסטאוון והאגם הענק. חמש בחזרה בקרוואן לכיוון הפארק.  נוף מדהים של האגם וההרים אבל אני וקרן מביטים באדישות מטורפת. זה כניראה אחד הנופים היפים שיש אבל אנחנו כל כך שבעים מנוף מדהים שאנחנו אדישים לגמרי. באמת אין על ניו זילנד אבל אנחנו מרגישים שראינו הכל וגם כמה אפשר עוד ועוד להתרגש?

מתקנים את האופניים – חנינו בפארק קרוואן. זה פארק ענק של מאות קרוואנים. המוני ולא כיפי כל כך אבל במקום אסטרטגי, נקי ומסודר להפליא. שש בערב עידו מבואס כי הוא לא מוצא את האייפון שלו כלומר זה שהיה שלי. אנחנו הולכים עם האופניים החדשים (אולי חדשות?) לחפש חנות לתקן את הצמיג ומי יודע מה עוד. ירדנו מהפארק 50 מטר ומצאנו חנות השכרה ותיקון אופניים. מעולה. מנסים לסדר את האופניים. יש פה שני חברה צעירים שעוזרים לנו. בהתחלה החליפו פנימית. עכשיו צריך גומייה לגלגל. מנסים לסדר את הברקס האחורי שלא עובד בכלל. אי אפשר לסדר אותו כי הגלגל גמור ולהחליף לא שווה. עכשיו בודקים את ההילוכים. במצב גרוע. טוב נו הוא מקבע את ההילוכים על הילוך אחד. משמנים את השרשרת. נו בסדר העיקר שאפשר יהיה לרכב עליהם. יאללה לקח כמעט 45 דקות אבל הפארוק מבסוט טילים. ברקס אחד קדמי, הילוך אחד מקובע אבל זה נוסע. עלה לתקן 20 דולר. סה”כ 30 דולר יחד עם הרכישה שעלתה 10 דולר. עסקה טובה. חוזרים, בינתיים קרן הכינה לי לאכול כי אני לא אכלתי והם זללו המבורגרים בבורגר-קינג. זהו כולם עייפים הולכים לישון מוקדם.

20140225_180010

20140225_184714

One thought on “וואנקה – נפרדים ממשפחת רג’ואן

1. איזה ילד מתוק העידודו שלנו אני כל כך מתגעגעת אליו, מחמם לי את הלב. טוב שהטיול הולך. להיגמר. אני מתה כבר שתחזרו. תהנו ותחזרו בשלום.
    נשיקות וחיבוקים לעידודו המדליק, לעלמה המהממת, וכמובן לרומי המתוקה מתוקה שלנו. כמובן נשיקות למלכה ולבני היקר מכל