כחול כחול בנחל הוקיטיקה

כחול כחול בנחל הוקיטיקה

שבוע 46, היום ה-319 למסע – יום שני, 17 בפברואר
האי הדרומי –הוקיטיקה- ווסט-קוסט –  South Island – Hokitika

בוקר בכיף – שש וחצי.  אני יוצא.  מראה מהמם. אור ראשון עם ירח מלא עם שמיים ורודים של זריחה. אני הולך בדשא הגדול במרחב לכיוון השירותים. אני חוזר לאגם לצפות בזריחה מחשמלת. גוונים של אדום ורוד וצהוב. קולות של עולם שמתעורר. כמה יופי. כמה עוצמה. אני מתפעל . איזה קסם. איזה פלא העולם שלנו. כמה לא מובן מאליו. כל היקום שחור קר ובלי חמצן ופה כדור קטן עם חיים ועל הכדור אני הקטן והגדול מכולם. אני חוזר אני וקרן נהנים מרומי על הבוקר. שבע ורבע הפארוק קם ומתלהב שניצח אתמול במונופול והיו לו מלונות בכל הודו, סרי לנקה ויפן. קרן קוראת לו המונופוליסט. כבר שמונה משפרים את כרטיסי ההפתעה של המונופול שלנו. רק עלמה ישנה עדיין. היינו נשארים פה אבל צריכים להטעין בחשמל את הלפטופ וגם כביסה.  קרן פינקה עם ארוחת בוקר. גם עבדנו ביחד על שאלות טריוויה מהמסע שלנו. שנחזור נקריא את זה לכל המשפחה ונבדוק מי באמת עקב אחרינו. גם זה אחלה של זיכרונות מהמסע. זהו כבר עשר.  הילדים משחקים בתוך הקרוואן ומבחינתם להישאר פה עוד יום. גם אני הייתי נישאר רק צריכים אינטרנט וחשמל. כבר עשר אולי ניסע לטייל באזור אמור להיות פה נחל עם מים בצבע מיוחד.

20140217_064325

ישראליות בגשר תלוי מעל נהר כחול פסיכי – עשר ורבע יצאנו . נסענו כשעה מזרחה מהוקיטיקה לנהר הוקיטיקה מיוחד וגשר תלוי.  11 ורבע כבר ורומי נרדמה. פגשנו פה שתי ישראליות שמטיילות רק שלושה שבועות. הן מראשון לציון ועובדות באל-על. הן 12 יום בניו זילנד. הולכים כמה דקות עד הגשר עם מים בצבע משוגע! כחול מוזר. איזה מקום קסום. לא ייאמן וקרן לא הביאה את המצלמה כי אין לה סוללה. חזרנו. מזל שבאנו לפה זה מקסים.  בחיים לא ראיתי צבע כחול כזה.

20140217_112839

20140217_115836 20140217_115623 20140217_115353  20140217_114906 20140217_115330

עד הקרחונים – המשכנו הלאה. נסענו המון, כ3 שעות. בדרך שוחחנו עם אלי ונרדה והחלטנו שניפגש היום. הם בוואנקה כ300 קמ מהקרחונים שאליהם אנחנו נוסעים היום. אחרי כן הם שלחו הודעה שהם לא יגיעו היום אלא יחכו לנו בוואנקה. נסענו עד שכמעט נגמר לנו הדלק עד עיר הקרחונים פרנז ג’וזף. כבר רבע לארבע. לכולם קשה מהנסיעה הארוכה ורעבים נורא. מעונן פה והכל פה מוטלים ולא כל כך פארק קרוואנים נורמליים.  מחפשים פארק עם חשמל וכביסה.  פתאום החשמל קופץ פה בקרוואן.  נו מה עכשיו? קרן גילתה שהמיקרו מקצר. טוב אפשר גם בלי מיקרוגל.

מבול כל הערב והלילה – אכלנו פסטה שאני וקרן הכנו במהירות. אני כותב פוסטים. עלמה מציירת. התחיל לרדת פה גשם. קרן אומרת שאנחנו ממש קרובים לקרחונים רק כמה ק”מ. זאת האטרקציה המרכזית בחוף המערבי. שומעים קצת הליקופטרים פה. יש סיורי הליקופטר לקרחונים. כבר שש וחצי. מעבירים את אחר הצהריים ובערב מדברים עם אלי ונרדה על הימים הקרובים. הם רוצים שנצא אתם לטרק של יומיים שישנים בבקתות אבל המון שעות ללכת עם רומי. חייבים מנשא. בקיצור נראה כבר אבל עידו ממש מתלהב. בינתיים אנחנו קוראים על הקרחונים שנראה מחר. כל הזמן יורד מבול אז לא ברור איך נמצא בכלל מחר.