טיול לקרחון פרנץ ג’וזף ואגם מתיסון

טיול לקרחון פרנץ ג’וזף ואגם מתיסון

שבוע 46, היום ה-320 למסע – יום שלישי, 18 בפברואר
האי הדרומי – ווסט-קוסט – פרנק ג’וזף – South Island – Franz Josef

מגשם לשמש – אני מתעורר בארבע. הגשם עדיין דופק בחוזקה על הקרוואן.  אני מצליח לחזור לישון אחרי חצי שעה. שוב אני קם בשבע וחצי. הגשם פסק. הללויה. מבול מאתמול אחה”צ עד לפנות בוקר. נקווה שלא יחזור ושנוכל ללכת לטייל ולראות את הקרחון. לא מתאים להיתקע פה בחניון של מלון. אני הולך להתקלח. חוזר כבר שמונה והילדים ערים עם סרט וקרן מפנקת עם קפה. אלי רג’ואן מתקשר ומודיע שהם יוצאים לטרק שלהם כי אצלם יום יפה וחבל לפספס. הם יחזרו מחר בערב וניפגש בוואנקה. טוב נעשה כבר טרק אחר יחד או סתם נהיה יחד יום יומיים. גם כך ניראה שטרק של 9 ק”מ עם רומי במנשא ותיק גב ענק היה קשה מידי. רבע לתשע ומתבהר. רואים כבר שלג על ההרים פה מסביב. שוב הגלאי עשן מצפצף לנו פה. כל בוקר עם החביתות הוא מזהה עשן ומצפצף צפצוף מרגיז. קרן מפנקת עם ארוחה לכולם. כבר תשע ועשרים מתכננים לצאת. עידו לא למד היום. לא נורא.  נוותר לו. כל הזמן זמזומי הליקופטרים פה. לא ייאמן איך לילה גשום כל כך ועכשיו כלום ובהיר. כאילו מישהו לחץ על כפתור ומזג האוויר השתנה.

שיחה עם משפחה ישראלית – עשרה לעשר יצאנו.  זה 5 ק”מ מפה. עשר ועשרה חנינו ומתלבשים להליכה לקרחון. יש לנו שמש חזקה ושמיים בהירים. מעולה. זה 40 דקות הליכה עד לקרחון.  עידו וקרן שוקלים גם לעשות טיסת הליקופטר.  התחלנו ללכת ואחרי כמה דקות נתקלנו במשפחה ישראלית מטיילת. רונן ונילי ושתי בנות נוגה ושני. שני בכיתה ד’ בגיל של עידו ונוגה בת 6. משפחה חמודה. רונן הייטקיסט ועזב את הסטארט-אפ שלו לחודשיים. הם מטיילים בקרוואן ויצאו לחודשיים טיול. נתקענו בשיחה על השביל כמעט 40 דקות.  ממש חמודים. היינו מטיילים קצת יחד אבל הם עולים צפונה ואנחנו יורדים דרומה וגם הזמן שלהם קצר. הם התחילו לטייל בתחילת פברואר ויסיימו בשבוע קו-סמוי בתאילנד דרך אוסטרליה שוב בקרוואן מבריסביין עד סידני שלושה שבועות. רונן נתן לנו המלצות על החלק הדרומי שבו טיילו. חמודים נורא. עלמה השתעממה נורא בזמן שדיברנו ולחשה לי באוזן נו מתי ממשיכים? חמודה.  הם גם פגשו את אלי בדרום האי. זהו. מחליפים פרטים ונפרדים. גם הם כותבים בלוג יומי.

20140218_105626 20140218_110608 20140218_113835

מטיילים בסמוך לקרחון בנוף עוצמתי במיוחד – רבע ל11 יצאנו אחרי שיחה ארוכה. ממשיכים במסלול אל הקרחון. אחרי הליכה של 10 דקות ביער גשם מגיעים לעמק מקסים עם נחלים, סלעים ומלא מפלים וקרחון כחלחל באופק. עוצמתי מאוד.  גם מפל אדיר וגם נוף מיוחד. הולכים פה בעמק הזה. רומי רק עם גרביים כי נעליי ההתעמלות לא נוחות לה. קשה לתפוס את העוצמה של המקום המדהים הזה. אתה בתוך עמק, מכל הצדדים נחלים ומפלים. זמזומי הליקופטרים מלמעלה. דרך עם צבעים מיוחדים ומלא סלעים עם ירוק וורוד והמנה העיקרית קרחון תכלת ממול. מלא מטיילים מכל העולם הולכים פה אבל אין צפיפות. יש תנועה ערה. כבר 11 וחצי מתקרבים לגוש הקפוא. שומעים מים זורמים. עידו שואל עוד כמה זמן נלך. לאן שאתה לא מביט אתה רואה אטרקציה משוגעת. הבנות נחות ומשחקות בסלעים. הילדים לא מתלהבים מהנוף בכלל. אני המשכתי עוד כמה דקות לבד עד המחסום. מפה מסוכן כי נהרגו תיירים ממפולת של קרח. אני חוזר לחבר’ה. וואו קשה להכיל את היופי האדיר הזה. עוצמה מטורפת. המון אנשים נעמדים ומצלמים בשקט. בדרך חזרה אספנו קרח מהנהר. עידו מתלהב.  יש פה ממש גושיי קרח גדולים שנתקעים בסלעים על שפת הנחל שנשפך מהקרחון. עידו עם גוש קרח וגם עלמה. חוזרים לקרוואן זאת אותה דרך כ40 דקות. עלמה מתקוממת. לא רוצה ללכת. עידו הלך מהר לפנינו כדי שגוש הקרח שלו לא ימס כך יוכל לשמור אותו בפריזר ולהראות לפלג ואלמוג מחר. כמעט הגענו. גם עלמה עם גוש קרח אבל קטן. נמס לגמרי לפני שהגענו. כשהגענו ליער גשם עידו לקח את המפתחות והתקדם מהר לפנינו עד הקרוואן. המשימה להגיע עם הגוש קרח לפני שיימס. הגענו ועידו מחכה בקרוואן. הוא הצליח במשימה.  זוללים רייס קרקר עם טחינה. זה החטיף שאנחנו הכי אוהבים פה. Rice crackers יש פה מעולים בכל מיני טעמים.

20140218_111642 20140218_112035 20140218_113323 20140218_113326 20140218_113328 20140218_113854 20140218_114811 20140218_114820 20140218_114823 20140218_114833 20140218_120944 20140218_121954  090

לאגם מתיסון – נסענו כחצי שעה לקרחון השני קרחון פוקס. קראנו בלונלי פלנט שיש פה אגם עם השתקפות מדהימה של הר קוק ובעצם זאת אולי התמונה שבכריכה של הספר לונלי פלנט.  הגענו כבר שתיים וזה שעה וחצי הליכה להקיף את האגם. השעה המומלצת זה מוקדם בבוקר או בשקיעה. איך נוציא את הילדים להליכה של שעה שכבר הלכנו שעתיים כבר היום.  לא ברור. איכשהו הצלחנו לשכנע את עלמה ועידו גייסנו כחלק מהמבוגרים שמשכנעים את עלמה.  רומי תהיה בעגלה לפחות חלק מהמסלול. אה גם שוחד גלידה עזר. קרן מכינה מוקפץ אבל לא יצא טעים בכלל. רק שנינו אכלנו ממש קצת. יאללה שלוש וחמישה יצאנו. הולכים בדרך מוצלת עם עצים יפים על יד נחל לכיוון האגם כבר שלוש וחצי. רומי נרדמה בעגלה. עלמה לא רוצה להמשיך אז אני מספר לה סיפור משונה והיא ממשיכה ללכת. אני כבר בסיפור שני וממשיכים ללכת. גם עידו מקשיב. זאת הסחת דעת מצוינת. כבר ארבע רואים את האגם וההרים. מאוד מאוד יפה. ארבע וחצי אנחנו באגם ההשתקפות אנחנו אמורים לראות את הר קוק משתקף באגם אבל לא רואים השתקפות. כנראה שזאת לא השעה. עלמה כבר בוכה נורא. לא רוצה ללכת יותר. לקחתי אותה קצת על הגב. רומי התעוררה לקראת הסוף. היה מסלול לא קל אבל שווה. ממש יפה. חמש ועשרים הגענו לבית קפה.  סחבתי את העגלה כל המסלול שהוא 4.5 ק”מ. אכלנו גלידת תוצרת בית טעימה נורא עם אגוזי מלך. כולם התלקקו מול הנוף הפסיכודלי של הר קוק. זהו כבר שש ניסע לפארק ונחנה עד מחר. מחר אולי נלך לראות את הקרחון השני פוקס שנמצא ממש קרוב אלינו אבל זה שוב הליכה של שעה כל כיוון.

20140218_140750 154

187 189 202 206 213

אני וקרן יוצאים לבד בעיירת הקרחון פוקס – יצאנו חזרה לעיירה של הקרחון פוקס.  בדרך הייתה קשת רחבה מולנו. קשת עבה שבחיים לא ראיתי. קרן מנסה לצלם. חנינו בפארק מסודר. יצאתי לקנות לחם וביצים. חזרתי. הילדים משתוללים פה וזה מטריף אותי. אני עייף מכל היום הזה ושלושה ילדים שמתפרקים ב12 מטר מרובע. לא קל. קרן מכינה מג’דרה. היום קרן שלוש ארוחות כולל כלים לבד. טוב אני אקלח את הבנות היום. הלכתי כמעט נשבר לי הגב. עידו ככר שעה שר שם במקלחת. באמת שווה המקלחת. כמו בבית. טוב כמעט כמו בבית. תשע וחצי כולם ערים. אני מת מעייפות אבל קרן רוצה ששנינו נצא לסיבוב בעיירת הקרחון הזאת. עידו בעד. צאו אני אשמור על הבנות הוא אומר. בסדר. אני לובש את חליפת הטוקסידו שלי כלומר מכנס טרנינג בילבונג וקפוצ’ון שקניתי בגרייט-אושן-רואד באוסטרליה.  אני בחוץ מחכה שקרן תצא ונלך לסיבוב או לשתות פה באיזה פאב. יש פה פאב אחד או שניים. זה כמו עיירת סקי כזאת. שתינו דרינק וזללנו קלאמרי מטוגן. נחמד. ממש קרוב לפארק הקרוואן.  יושבים בחוץ לבד עם אש ומוזיקה.  עשר וחצי חוזרים. עידו ועלמה ערים. רומי נרדמה. איזה מדהים עידו שרצה שנצא להתאוורר. יש לו יכולת להבין את הקושי שלנו ולראות אותנו. מדהים איך הוא בוגר. היה כיף לצאת לדרינק הזה למרות שהייתי קרוע מעייפות. פיהקתי אולי 20 פעמים וקרן צחקה עלי. יום מלא חוויות. יום מהמם. לילה טוב ניו זילנד.