היכרות ראשונה עם ניו זילנד

היכרות ראשונה עם ניו זילנד

שבוע 43, היום ה-294 למסע – יום חמישי, 23 בינואר
אזור אוקלנד – Auckland Area

בוקר בקרוואן החדש – אני מתעורר לגשם חזק. שש בבוקר. שומעים קצת מטוסים כי אנחנו ממש בשדה התעופה. ישנתי טוב. המזרון פה הרבה יותר טוב. לא ייאמן איזה שדרוג הקרוואן הזה מול ההוא באוסטרליה. קצת מרגיש שנדפקנו שם. לא היה אז למה להשוות. הראש הישראלי לא מוכן להיות פראייר. זה טבוע בנו. יצאתי החוצה לשירותים. אני חוזר, גשם מבול והדלת ננעלה. אני צועק לקרן שתפתח. היא צריכה לרדת מלמעלה ובקרוואן החדש זה ממש מאתגר. כולי רטוב אבל אנחנו צוחקים בטירוף. גם עידו מתעורר ומודיע שנוח מאוד והוא ישן טוב. יש לנו רשימת ליקויים ללכת לסוכנות הקרוואן ולתקן על הבוקר אח”כ נצא לראות את ניו זילנד קצת כי עד עכשיו לא ראינו כלום. רק ענייני קרוואן עד עכשיו. אני מכין ארוחת בוקר. ממש קל יותר פה בקרוואן המשודרג. יושבים בסבבה בקרוואן. משווים לקרוואן הקודם. לא ייאמן איך התפארתי מהנדסת האנוש  של הקרוואן הקודם. זה בערך פי 10 יותר טוב כמעט בכל פרמטר. עידו מתחיל שיעורים בחשבון כבר שמונה ועשרים. עלמה עדיין ישנה. שמונה וחצי מעירים את עלמה. עידו עם חשבון. הם עושים לו רעש אז אני משתיק אותם מידי פעם. רבע לעשר כבר. קרן הדיחה כלים במטבח הפארק כי הכיור שלנו סתום. עידו מסיים חשבון. הבנות עם סרט. תיכף נזוז מפה.

קרואטי מוזר ומתקנים את הקרוואן –  צורן נכנס אלינו. הקרואטי כדי שהעתיק לו משהו מדיסק-או-קי שלו לדיסק חיצוני שלו. שוחחנו ארוכות על האומנות שלו. הוא מייצר אומנות מחלקים של בעלי חיים. מדהים. 11 כבר ממש מסלקים אותו כי צריך לזוז. איש מעניין. מגדיר את עצמו אנרכיסט ופציפיסט. נחמד לשוחח עם אנשים מעניינים. דיברנו גם על המצב של קרואטיה עם השכנים שלה והמלחמה האחרונה. יצאנו בחזרה לסוכנות קרוואנים. ניראה כאילו לא נצא מאזור שדה התעופה אף פעם. הבחור שם הגיע עם פומפה וחומר לפתיחת סתימות. ניסה כמה פעמים ובסוף הצליח לפתוח את הסתימה בכיור. קיבלנו כיסאות חדשים. מחליפים את הרשתות. עכשיו פתחנו את הסככה צלייה וגם שם משהו שבור. כבר 12 וחצי קרן עם הילדים במשרד ואני פה עם אנשי התיקונים של הקרוואן. מזל שלא התרחקנו מהאזור אבל סתם מבזבזים לנו את הזמן. אנחנו צריכים לקבל פיצוי על זה.

20140123_091432 20140122_132335 20140122_132907

הר געש לא פעיל – עצרנו בבנק לפתוח חשבון. לא ייאמן נתקענו שם עד שתיים וחצי. דיי נו. נסענו מפה להר געש כבוי ופסגה שרואים את כל אוקלנד מלמעלה. כבר שלוש ורבע ויש פה רוח משוגעת. טיפסנו לפסגה רואים נוף של כל העיר אוקלנד. ראות לא משהו אבל עדיין יפה. קצת בפסגה. עידו שואל איך יודעים שהר הגעש לא פעיל והאם הוא יכול להיות פעיל. הוא קצת התחרפן ובלע פטיפון. רבע ל4 יורדים בחזרה. אחרי התלבטויות ומפות החלטנו לנסוע שעה מערבה מאוקלנד למקום שנקרא Piha על החוף.

20140123_153741 20140123_154352  20140122_190835  20140123_153358

Piha  – חוף עם חול שחור וולקני – נסענו בהרים ירוקים עם פרחים יפים סגולים שאף פעם לא ראיתי כמותם. קרן קיבלה בחילה מטורפת. הגענו בחמש וחצי למקום מדהים ביופיו עם הרים ירוקים בצבע עז וחוף עוצמתי במיוחד. ניראה כוכב אחר. רומי נרדמה.  קרן מתאוששת ואני מכין אורז. הלכתי לסייר ונגלה בפני נוף מטורף עוד יותר. נחל, גשר, חוף ים עם חול שחור וולקני.  גבעות ירוקות על החוף שאפשר לטפס עליהם. לקחתי את קרן לסיבוב פה. מדהים. חזרנו. יש פה cabins אבל פצפונים. זאת סוכה מעין צריף כזה שנקרא Hut. מצחיק. מזל שלקחנו את הקרוואן ולא סמכנו על בקתות. הכיור שוב נסתם. לא ברור. שהיינו שם בסוכנות הבוקר הכל היה תקין. גם אין בפארק הזה מים למלא בקרוואן וחור ניקוז למים המלוכלכים. מוזר. אבל נוף לא מהעולם הזה. קרן הכינה לאכול. צלי עוף לילדים ומוקפץ ירקות בקארי לי ולה. עידו ועלמה בגן שעשועים. רומי קמה לדקה וחזרה לישון. כבר שבע וחצי.

20140123_171539 20140124_093146  20140124_093616

סוף העולם – שמונה ורבע אני וקרן מנסים לראות שקיעה שאמורה להיות ממש יפה פה אבל יש עננים ורוח מקפיאה. בכל זאת יצאנו לבד וראינו שקיעה מהממת. טבע פראי ומדהים פה. סוף העולם לגמרי. רבע לתשע אני וקרן חוזרים. רומי קמה. אני וקרן עם מפות והלונלי פלנט מנסים לבנות מסלול לשבועיים הקרובים באי הצפוני עד שנגיע למעבורת לאי הדרומי. זה לא קל. השמות פה של המקומות קשים. כבר ממש מאוחר וכולם ערים כבר רבע ל11. יאללה מפזרים את ההפגנה. רומי באה אלינו לישון. עלמה בוכה כי היא לא רוצה לישון לבד. עכשיו עידו בוכה. מתגעגע ורוצה לארץ. כולם בוכים פה. ממש סאגה. קרן עם עידו מנסה לטפל בו ועלמה ורומי איתי למעלה. המשבר האחרון שהיה לעידו היה שהגענו לאוסטרליה. כנראה שזה משבר מעבר לניו זילנד. זהו הוא נירגע. כולם ישנים. אין לנו מסלול לאי הצפוני. יש לנו בערך חצי מסלול ולא ברור לאן אנחנו נוסעים מחר.

20140123_203240 20140123_203115

2 thoughts on “היכרות ראשונה עם ניו זילנד

1. יקרים שאתם,מקווה שקמתם ליום רגוע יותר עם מצב רוח טוב וכולם הסתגלו. איפה התמונות??? תשלחו תמונות של הנופים המאלפים של ניו זילנד. אנחנו ישנו בהרבה מאוד האטים במהלך הטיול בניו זילנד וזה בהחלט לא מותאם למשפחה עם ילדים קטנים (לפחות לפני עשרים שנה זה לא היה מותאם