המקום הכי יפה באוסטרליה

המקום הכי יפה באוסטרליה

שבוע 36, היום ה-248 למסע – יום ראשון, 08 בדצמבר
וילסונס פרומונטרי – Wilsons Promontory

בוקר – אני קם ברבע לשמונה אחרי שנרדמנו אתמול בעשר. מה זה? מה נהיה ממני? עידו ועלמה עדיין ישנים. מתעוררים. המקום הזה מרגיש כמו כוכב אחר בגלל הנוף המאוד מיוחד. ישנו הלילה בבית החדש בקרוואן חדש. כולם מרוצים. הקרוואן כמעט זהה עם כמה שינויים. כבר שמונה וחצי גם עידו ועלמה קמים. יום יפה בחוץ. רק רוח. אני צריך לסיים את החיבור שלי באנגלית ולשלוח למורה גייל. מקשקשים קצת עם אלי ונרדה ומבינים איזה מקום מדהים זה. יש פה נהר תה בצבע חום עם מים נקיים שמתחבר לים. המון מסלולי הליכה וטיפוס עם נופים משגעים. רבע לתשע מנסים להבין מה עושים. תיכף נכין ארוחת בוקר. קרן מכינה ארוחת בוקר. אני מסיים את החיבור באנגלית ושולח למורה גייל. כבר רבע לעשר הילדים אוכלים. מתחיל להיות מעונן. באסה. לרומי נכנס משהו לעין. משהו מציק לה שם. היא לא מפסיקה לבכות כבר רבע שעה. לא רואים שיש לה שם משהו. חמישה ל11 יצאנו לסיבוב ברגל לחפש את הנהר. קרן נשארה עם רומי שנרגעה ונרדמה.

wilson-p 022

המקום הכי יפה שהייתי כנראה בחיים שלי – וואו איזה חוף. נורא מיוחד פה. הצבעים פה חזקים וחדים יותר מהרגיל בהרבה. זהו נהר ה- Tidal ואנחנו במקום הכי דרומי מזרחי של היבשת. מהמם פה ברמות על. נופים מחשמלים של נהר נשפך לים. הכל ירוק חזק וסלעים ענקיים. מטורף. נהר תה בצבע חום חלודה אבל נקי נקי שמתמזג לאוקיינוס בצבע תכלת וירוק חזק של ההרים מסביב. הילדים משתעשעים בנהר. אלי ונרדה מופתעים מהשפל כי עכשיו זאת שלולית לעומת אתמול אחה”צ. הלכתי קצת לבד עד קו החוף שהנהר מתמזג עם האוקיינוס. חציתי את הנהר ברגל. יש זרימה. המקום הזה בלתי נתפס. זה המקום הכי יפה שהייתי כנראה בחיים שלי ללא ספק. מספר אחד מבחינת יופי טבעי באוסטרליה ובכלל. לפחות אם לא מספר אחד אז השני. לא ייאמן כמה עוצמתי פה. אם הייתי צריך לברוא גן עדן כך זה היה ניראה. קשה להגזים בתיאורים וקשה להבין עד שלא באים לפה. הילדים באקסטזה משחקים בנהר ועלמה בחול. קצת מעונן אבל עדיין יפה מאוד. חבל שקרן לא פה לראות את זה. נחזור אחרי הצהריים שוב.

20131208_110324  wilson-p 207

20131208_133152  20131208_133441

סוף העולם זה ממש פה – כמו גלויה אבל הרבה יותר. תכלת של מים רגועים עם נהר בצבע חלודה מבריק ונקי מתמזג עם הרים ירוקים וסלעים עוצמתיים. כבר שתיים עשרה ועשרה. עדיין באותו מקום מול הנחל בצבע חלודה. קרן אולי תצטרף. אלי הלך להחזיר את הבוגי. קצת מטפטף אבל זה לא מפריע. הילדים משחקים בחול. אני מקריא להם עובדות מויקיפדיה על בעל החיים המופלא הוומבאט  קרן ורומי הצטרפו. סוף העולם זה ממש פה! בנקודה הזאת. כנראה איפה שהעולם התחיל ומסתיים. כל כך הרבה יופי במקום אחד. נהר התה. אני מרגיש את היופי החייתי והפראי בכל תא בגוף שלי. אני מסתובב בלי חולצה ומרגיש את הרוח מלטפת את הגוף שלי. אני באקסטזה בכל תא בגוף שלי המקום הזה הוא כמו מגנט עוצמתי. אי אפשר לזוז מפה. כבר שעתיים אנחנו פה וקשה לעכל את המראה האדיר הזה. קרן מצלמת בלי סוף. אלי ונרדה משוטטים פה. הילדים אחד עם השני בחול. כבר אחת עדיין פה. קרן מתלהבת מתמונות שצילמה שאני משתקף במי נחל התה הזה. לפני יומיים לא ידעתי שיש בכלל חיה כזאת בשם וומבאט ודבר כזה שנקרא נהר תה.

wilson-p 149

wilson-p 206  wilson-p 230

כוכב ללא זמן עם אושר אינסופי – כמה אושר במקום הזה. טוב לי כל כך שקשה להסביר. אני כאן ועכשיו בתוך המקום הזה שמרגיש כמו איפה שהכל התחיל והכל נגמר. כוכב אחר לגמרי. כוכב ללא זמן עם אושר אינסופי. אחת וחצי זזים לכיוון מסלול הליכה. עידו והבנים לא רוצים לבוא. הם לא רוצים לזוז. הם תקועים בתוך החול בוץ על שפת הנהר והמגנט של המקום תופס אותם חזק. אני ממש מבין אותם. אחרי שכנועים ומשא ומתן הם יצטרפו עוד כמה דקות. עכשיו אני מרגיש עם הלב את כל מה שכתבתי וניסיתי להעביר. ברור לי שאקרא את כל זה מחר וגם שאתם תקראו את זה לא תבינו למה אני כל כך מתלהב. הסיבה היא שהמיינד לא מדבר באותה שפה שהלב מדבר.

wilson-p 253

wilson-p 267 wilson-p 273

20131208_144642 20131208_143241

מסלול טיול בעולם קסום – הולכים בשביל יפה. אני מספר לכל הילדים סיפור והופך כל אחד לגיבור על. רק עידו לא מרוצה. הוא נשאר בתצפית. הלכתי אליו. כולם המשיכו. אלי דחף את העגלה. סיפרתי לעידו סיפור פרטי, רק לו. כלומר המצאתי משהו על מכונת זמן משוכללת. הוא היה מרוצה. המשכנו אני ועידו לתצפית מדהימה ובהמשך המסלול לחפש את האחרים. כבר עשרים לשלוש  . וואו איזה יום מהמם וכיפי עד עכשיו. הוא רצה עוד סיפור. הגענו לפסגה ופגשנו את כולם. השאירו את העגלה לפני הפסגה. איזה נוף. מזכיר את קו-פי-פי מהפסגה שטיפסנו לפני שמונה חודשים. התעקשתי על תמונות משפחתיות. גם למשפחת רג’ואן. כבר שלוש. איזה כיף פה. עכשיו יורדים בחזרה ונלך עד הקרוואן לאכול כי כולם רעבים. שלוש ורבע עדיין הולכים בשביל בחזרה. אני סוחב את העגלה ריקה. רומי הולכת ברגל. אני מלפני עלמה ונועה שהולכות להן בכיף ומשוחחות ומשחקות תוך כדי. אני מחייך לעצמי בסיפוק אדיר שהגעתי עד הלום והבאתי את כולם למסע הזה עד לפה. כולם מחייכים ונהנים. החיים יפים, מותר ליהנות, הכל בסדר. כיף לחיות. כיף להיות. הבטן שלי מקרקרת מרעב בקול רם ואני מחייך לעצמי. עלמה אומרת לי בחיוך “אבא, אנחנו משחקות!” אני רואה כמה טוב לה. גם לעידו ממש טוב פה. גם לקרן שלא קל לה תמיד במסע, ממש טוב עכשיו. מחר בדיוק שלושה חודשים מאז שנחתנו בסידני באוסטרליה מיפן. אני מרוצה מהכל. שלוש וחצי עדיין הולכים במסלול. נעים מאוד. רק קצת זבובים מעצבנים. הם לא הפריעו לי כל היום. הייתי מרוכז בטבע הפראי הזה. מגיעים שוב לנחל והגאות שינתה פה הכל. עכשיו הנחל אדיר. רואים את הכחול של הים נוגע בחום של הנהר. מראה מטורף.

wilson-p 382  wilson-p 357

wilson-p 306  wilson-p 373

בחזרה מהטיול – ארבע הגענו לקרוואן. פתאום המון זבובים. כולם מעולפים מרעב. אוכלים מוקפץ עם פסטה. עכשיו יושבים בחוץ כולם ומשוחחים. נעים עם רוח נעימה. עלמה ונועה מתגלשות על הטוסיק על הסקייטבורד. שש וחצי אני מת לכתוב אבל נגמרה לי הסוללה בלפטופ ואנחנו ללא חשמל מאתמול. כבר שבע ורבע. את רומי רחצתי בקרוואן. כל הבנות הלכו להתקלח. הבנים משחקים בלגו בקרוואן שלנו. אלי יצא לריצה הליכה. אני פה בחוץ לבד עם כוס יין נושם את הטבע ומבסוט מעצמי. הכי טוב לי לבד. יש לי את עצמי. את מי עוד אני צריך? הלכתי להתקלח עם כל הבנים. גם אלי חזר מהריצה וסיפר שנכנס לים בסוף הריצה. חזרנו וגם וומבאט בא לבקר. צילמתי אותו. כבר שמונה ועשרה ואור מלא. פתאום הגיע גם צבי / איל לבקר. כבר תשע. קרן מטגנת טבעות קלמרי וכולם מתלהבים . יש עוד קצת אור. לאלי נגמר החשמל בקרוואן אז הוא מפעיל את המנוע להטעין את הסוללה. כל המקרר שלהם הפשיר. יושבים בחוץ צוחקים גם עידו אתנו. סביבנו וומבאט וגם איל או צבי. אנחנו עם נרות ופנסים. צוחקים. מבסוטים. כבר עשר ורבע. עידו לא רוצה לישון.  עידו הלך לישון בעשר ועשרים אנחנו דיברנו וצחקנו עד חצות. היה יום מדהים. מהבוקר עד חצות. שאלתי את נרדה מה כתוב בלונלי פלנט על המקום הזה. היא אומרת שכתוב שזאת חוויה רוחנית. אני לגמרי מבין. פאר יצירת הטבע חייב להיות רוחני. יום מטורף. יום מעולה.