מגיעים לנלסון-ביי

שבוע 34, היום ה-232 למסע – יום שישי, 22 בנובמבר
פורסטר–north coast –  Forster-Tuncurry

הים כועס – שבע וחצי. אני מתעורר. כולם ישנים. בחוץ מעונן נורא ומטפטף. שומעים את הגלים ממש חזק. אני יוצא לבדוק את הים. הים כועס. גלים חזקים. הים ממש אפור כהה בגלל שהשמיים אפורים לחלוטין. לא רואים טיפת שמש. מושלם לגולשים. בלילה אני וקרן קמנו בשתיים בלילה ושוחחנו בכיף עד ארבע וחצי ואז חזרנו לישון. אני מביט ארוכות בגלים. אני לבד פה. איזה עוצמה. איזה גלים. איזה רעש חזק. כמה אני קטן פה מול הים האדיר והחזק הזה. אני חוזר. קרן ורומי ערות. עידו גם מתעורר כבר שמונה וחצי. שותים קפה. אין לנו מצרכים לארוחת בוקר. נצא מפה מהר הבוקר. אני משוחח עם סינית שהיגרה לכאן לפני שמונה שנים. היא ובעלה גרים במלבורן. אחותה ובעלה הגיעו מסין לשלושה שבועות והם עושים את הדרך מקיינז למלבורן ביחד במוטורהום דומה לשלנו. חמודה.

20131122_074446

דרומה לפורט סטפן – אני מקפל את הכל בחוץ ביד אחת וביד השנייה קפה. קרן מקפלת בפנים. יוצאים בלי ארוחת בוקר. ממשיכים דרומה על החוף לכיוון פורט סטפן או לנלסון ביי.  נכנסנו לסופרמרקט וקנינו מצרכים. נסענו כשעה ורבע ולא הגענו למקום שחשבנו. בעצם פורט סטפן זה שם האזור ונלסון ביי נמצא בו. המשכנו עוד שעה נסיעה עד לנלסון ביי. מעונן ויורד גשם. באנו לפה לגלוש עם סקייטבורד על דיונות של חול אבל ניראה שזה לא מתאים למזג האוויר כי בטח יהיה בוץ ולא חול. יש פה גם שחייה עם דולפינים בטבע.  חנינו. קרן ירדה לברר. כבר עשרה לאחת .קרן מסבירה איפה זה.

לדיונות ולרופא – נסענו כרבע שעה לאזור הדיונות. הגענו אבל לא ברור מה קורה פה. צריך ללכת ברגל מפה או לקחת אוטובוס. איך שעלמה ירדה מהרכב היא מתלוננת שכואב לה הצוואר. משהו מציק לה. נפוח לה שם. היא צורחת ובוכה. טוב, הולכים לרופא, קרן אומרת. זה גם בגלל שגדלה לה בלוטה בצוואר לפני כמה ימים. נוסעים ואחרי כמה דקות עוצרים באיזה מרכז רפואי . נכנסנו אבל צריך תור אז שלחו אותנו למרכז רפואי אחר. שוב נסענו כרבע שעה לאזור שהיינו קודם ועצרנו במרכז הרפואי. עידו נישאר עם רומי ברכב כי היא נרדמה. ממלאים תופס ומחכים לרופא. כבר שתיים בצהריים. נרדה ואלי עדכנו שהם גם בדרך לכאן. נכנסנו לרופאה. לא חיכינו הרבה, אולי 10 דקות. הרופאה בדקה ולא מצאה כלום. כנראה תפוס לה הצוואר ולכן נפוח והבלוטה זאת כנראה עקיצה או תגובה לעלוקה שנדבקה לה מלפני שבועיים. יש לה צ’יסטה שם או משהו אמרה הרופאה.

20131122_130938

20131122_130944

מסעדה תאילנדית – עידו משתעמם אז באתי אליו. קרן שילמה ויצאה עם עלמה. כבר שתיים וחצי. על יד המרכז רפואי יש מסעדה תאילנדית. נכנסו להתפנק.  עשרים לארבע סיימנו. לי היה טעים מאוד וגם הבירה סינגה. לאחרים היה טעים קצת פחות. בעל המסעדה היה נחמד וקשקשנו אתו לא מעט. הוא נשוי לתאילנדית, מוכר את המסעדה ועובר לגור בצ’אנג-מאי. סיפרנו לו על המסע שלנו עד כה. כם הוא טייל בהודו כשנה. המשכנו עוד כמה ק”מ והגענו לפארק על החוף שאלי ונרדה חנו והתמקמו.

בפארק עם אלי ונרדה – התמקמנו כבר ארבע ועשרים. איך שירדנו קשישה באה לומר שלום בעברית. היא ובעלה כבר פה משנת 88, גרו בישראל לפני כן כ-13 שנה ונולדו בדרום אפריקה. לפני חמש שנים מכרו את הבית קנו קרוואן מפנק וסירה והם מטיילים וגרים איפה שבא להם. האמת לא רע בשביל פנסיונרים. סבא צבי היה מת על זה. לנוע ממקום למקום ולהתחבר עם כל מיני פנסיונרים אחרים. המזג אוויר נהיה מעונן עוד יותר וניראה שתהיה סערה עוד מעט. אני ואלי שוחחנו קצת עם הישראלי לשעבר בעלה של הקשישה. הוא מספר לנו על דייג ועל איך הוא דג. אני פורש ואלי נישאר לעוד שעה. אני כותב פוסט בזמן שכל הילדים רואים סרט אצלנו. כל הזמן יורד גשם מאז שהגענו אז אי אפשר לצאת.

20131122_164940

ערב גשום – יושבים בקרוואן ושומעים את הגשם. זה כמו להיות באוטו ויורד גשם. כבר שבע. נועה פה אצלנו משחקת עם עלמה ועידו בקרוואן שלהם.  יש פה המון ארנבים חמודים. עידו והבנים לוקחים גזר והולכים להאכיל את השפנים. רוב הזמן אנחנו בתוך הקרוואן כי יורד גשם כל הזמן. אנחנו קוראים את הפוסט של הטריונד מהודו. גם עידו מקריא. עשר בלילה עדיין יורד גשם אבל אלי בא עם יין ואנחנו יושבים בחוץ עם יין. נרדה כותבת בקרוואן שלהם. קשקשנו עד חצות. הקשישה יצאה מהקרוואן שלה ואמרה לנו שאנחנו משוגעים ורק ישראלים יושבים בחוץ בגשם.  בתחזית גם מחר גשום. כולם מתבאסים כי כולם רוצים לגלוש בדיונות החול. . מתכננים את מחר. אם תהיה קצת שמש לשעה / שעתיים, נלך לדיונות. אם לא, נחפש מה לעשות בסביבה במקום סגור.