סירת מנוע באגם עם דולפינים

סירת מנוע באגם עם דולפינים

שבוע 34, היום ה-230 למסע – יום רביעי, 20 בנובמבר
פורסטר– north coast –  Forster-Tuncurry

לילה נורא – אני קם ברבע לשבע. רומי בעטה בי חצי לילה. כל הגוף שלי כואב. לילה נורא. מחשבות נוראיות לפני השינה. התהפכתי שעתיים עד שנרדמתי. אני ניזכר במחשבות שלפני השינה. הכל ניראה לי טעות. הטיול פה באוסטרליה טעות. לבוא לגור פה לשנתיים טעות. מה אנחנו עושים פה בכלל? כולם לא ממש נהנים ורוצים הביתה. נמאס כבר לכולם. אני מרגיש נורא. אפילו לא יכול לקחת אותם הביתה כי הבית מושכר עד אפריל.  אולי נסיים את המסע באוסטרליה ולא ניסע בכלל לניו זילנד אלא הביתה. דיי הכל ניראה לי שחור. כמה עוד אפשר? ככה נרדמתי בסוף אתמול. תחושה רעה ואשמה על שהבאתי את כולם לכאן. היה סיוט לפני שנרדמתי.

מתעוררים לבוקר חדש – כבר שבע. רומי רואה סרט למעלה וקרן ערה עם האייפון. כולם קמים ומקבלים חיבוקים ונשיקות. מכינים ארוחת בוקר מושקעת. קרן ואני כמו צוות מיומן וזריז. היא ביצים על פי דרישה, אני סלט עם טונה, ירקות חתוכים וטוסטים. עכשיו עידו ועלמה נוסעים פה בסקייטבורד וקורקינט בזמן שאנחנו מקפלים עניינים. תיכף נבדוק מה עם אלי ונרדה. לא ברור עדיין לאן ממשיכים אבל נוסעים מהאגם המופלא עם השקנאים ומלא ברבורים שחורים. כבר תשע בבוקר. תשע וחצי מקופלים ויוצאים. רק לא יודעים לאן. יצאנו מהפארק ועצרנו במקום של מגרש הסקייטבואד שהיינו אתמול. אין פה אף אחד אז עצרנו ועידו ועלמה ירדו עם הסקייטבורד והקורקינט. אני התיישבתי מול האגם והשקנאים והתחלתי מדיטציה. לנקות את המסך כמו שניסים אומר. לנקות מכל הלכלוך שהצטבר. חצי שעה של שקט וניקיון פנימי. פתחתי את העיניים מול האגם. איזה קסם. בדיוק הם סיימו להחליק פה. יאללה נוסעים קצת אולי ניקח סירה לשוט קצת באגם.

מתלבטים לגבי סירת מנוע באגם – כבר 11 וחמישה.  11 ועשרים הגענו למקום על יד הנהר עם מלא מקומות שאפשר לשכור סירת מנוע. קרן ירדה לברר.  70 דולר לשעתיים. סירה חמודה. רבע ל12 מתלבטים  מה לעשות. כן סירה, לא סירה. אולי רק שעה. בדיוק מגיע ענן אפור. לא מתאים לקחת סירה ושירד עלינו גשם. השמיים כחולים חוץ מגוש אפור אחד. מי יודע מה יהיה עוד חצי שעה. עידו ממש רוצה. משכנע אותנו. רומי לא רוצה. אני אומר לכולם שהיום אני נגרר ולא מוביל. אני אדיש. רוצים סירה, אחלה. לא רוצים גם טוב. אין לי כוח להוביל היום. רומי אומרת בסדר לסירה. יאללה מחליטים לקחת סירה לשעתיים.

20131120_143415

בסירת מנוע רואים מלא דולפינים – מקבלים הסבר קצר מבחורה צעירה. איך מניעים. איך עוצרים. קדימה, אחורה, ניוטראל. מקבלים מפה ומסלול שכדאי לשוט בו. באגם יש קונוסים בצבע אדום וירוק. צריך לשוט ביניהם היא מסבירה. הילדים חייבים חליפות הצלה, מין ווסט כזה. עידו מתבאס, הוא כבר לא רוצה סירה. אמרנו לו שיהיה בסדר. ביקשנו בשבילו ווסט יותר גדול. עכשיו זה בסדר הוא אומר. גם רומי לא רוצה לשים. טוב יצאנו. אני הקפטן. לא מסובך אבל צריך להיזהר לא להיכנס למקומות רדודים כי אפשר להיתקע. קשה לנווט כי מלא איים שנראים אותו דבר. האגם יפה מאוד. צבעים של טורקיז וכחול. לא עמוק במיוחד. אני נותן קצת לעידו להשיט. הוא משחק עם ההגה. הוא מתלהב מהסירה. הנה העוגן הוא אומר. אני קצת בהלם מהסירה. לא שטים מהר מידי אבל אין לי יכולת ניווט בשיט וישר אני מתבלבל איפה אנחנו בכלל. זה קצת מלחיץ אותי כי אסור לעבור את הגשר הגדול, משם אפשר להיסחף לים. קרן אומרת לי תירגע מה אתה לחוץ. בינתיים הענן האפור נעלם וממש נעים, חם ובהיר. אחרי חצי שעה פתאום רואים דולפינים שוחים על ידנו. כולם מתלהבים. מלא דולפינים. אנחנו שטים אחריהם. מנסים לצלם. וואו כולם מתלהבים. איזה הפתעה מהממת. לא ציפינו בכלל. מנסים לצלם. בשלב מסויים היו ממש קרובים אלינו אולי שלוש מטר. גם להקה גדולה של כשמונה דולפינים. רואים את כולם יוצאים ונכנסים למים ביחד. איזה יופי. איזה חיה מקסימה. כולנו אוהבים דולפינים. פעם ראשונה שאנחנו פוגשים אותם ממש בטבע במרחק נגיעה. הפתעה מתוקה. אני ממש מתלהב וממש בתוך הרגע הזה.

20131120_140814 Forster-Tunurry 031

עוקבים אחרי דולפינים – שטנו ועקבנו אחרי הדולפינים כחצי שעה. עכשיו אנחנו מנסים לעצור את הסירה על איזה מזח בדרך. לא כל כך מצליחים לחנות. אין לנו מושג איך עושים את זה. מתקרבים, מכבים מנוע אבל הסירה נוגחת במזח וממשיכה הלאה. רואים שלט שזה שטח פרטי. זה סתם בית פרטי שיש לו מזח וגישה לאגם. אני קצת מרגיש כמו אהבל שאני לא מצליח להחנות את הסירה. עידו מנסה לעזור. אבא תתקרב, אני אקפוץ למזח ואזרוק לך את החבל. הוא קופץ למזח אבל הסירה מתרחקת ממנו. קטעים. הסירה מתרחקת מהמזח אני שוב מפעיל את המנוע. אנחנו רואים דמות יוצאת מהבית, הולכת בשביל לכיוון המזח. עידו מחליף צבעים. הוא שם לבד ואנחנו במים מתרחקים ממנו. זאת קשישה חמודה שצוחקת עלינו. טוב אנחנו באמת מצחיקים. היא מדברת עם עידו ובינתיים אנחנו מנסים שוב והפעם מצליחים. עצרנו ושוחחנו עם הקשישה. היא ממש חמודה. צוחקת על עידו איך החליף צבעים כשראה אותה. היא עוזרת לנו לנווט בחזרה. חוזרים אבל אני לא בטוח שזה הכיוון. אני נעזר ב GPS  של האנדרואיד.

Forster-Tunurry 039 Forster-Tunurry 061 Forster-Tunurry 024

Forster-Tunurry 071 Forster-Tunurry 072

אי קטן באגם עם חבל טרזן – עכשיו קצת קרן שטה ומנווטת לכמה דקות. הנה מצאנו את הדרך. כבר אחת וחצי ויש לנו עוד כ45 דקות. עצרנו באי קטן כזה. לעצור על החוף זה קל. עידו ישר קפץ למים, זרק עוגן. מושך אותנו. צופי ים תפור עליו. יש פה מין חבל טרזן כזה שיורד מהעץ. אפשר להתנדנד מעל המים. עידו ועלמה בטירוף. עידו נופל למים עם הבגדים. עלמה מתנדנדת בטירוף. גם אני מתנדנד. כבר עשרה ל2 עדיין באי הקטן הזה לא רחוק מהמקום ששכרנו את הסירה.  גם קרן מנסה אך לא מצליחה לקפל רגליים. צריך כוח בידיים להרים את הגוף. ממש קטעים. עלמה צורחת – “עכשיו תורי! עכשיו תורי!! עכשיו תורי!!!” שתיים ועשרה בחזרה. היה ממש כיף. איזה יופי של הפתעה. הודינו לעידו שהתעקש שניקח את הסירה. גם מזג האוויר היה מקסים.

20131120_133801 20131120_133807 20131120_133813 20131120_133906 20131120_135230 20131120_135311 20131120_135828 Forster-Tunurry 076 Forster-Tunurry 085 Forster-Tunurry 090 Forster-Tunurry 099 Forster-Tunurry 120

הפארק הכי שווה – נרדה מעדכנת שהיא ואלי צללו עם כרישים ושהם ימשיכו היום לכיוון שלנו. רבע לשלוש יוצאים לbig4 שעל יד החוף. נבדוק אותו ואם כיף נישאר ואם לא נחזור לזה שעל יד הנהר. שלוש ועשרה הגענו. קרן ועידו הלכו לברר פרטים. הדרך מקסימה לפה. מלא ירוק והמון סוסים גבוהים ומקסימים. רואים פה את כל האוקיינוס מהגבעה. רומי נרדמה בדרך לפה. וואו זה הפארק הכי שווה שהיינו בו. איזה מרחבים. הכל דשא. חוף ים מקסים. בריכה שווה. מתקנים לילדים מושקעים. טרמפולינה שווה. כמעט אין אנשים פה. הלכתי קצת לשחות. היה ממש כיף. הילדים פה נהנים. קופצים ומשחקים. שומעים את הגלים מהקרוואן. קרן מטגנת שניצלים ואני מכין סלט כמו סבתא מלכה. היה ממש טעים. אמנם עידו אומר של סבתא יותר טעים. הכנתי עוד מנה של סלט. חיסלנו גם אותו. לקרן לא נישאר.

20131121_110617

נפגשים עם אלי ונרדה – רומי עדיין ישנה כבר עשרים לחמש. לא מצליחים להעיר אותה. אמרתי לקרן שאנחנו לא זזים מפה לכמה ימים. גם עידו הסכים. סימסנו לאלי ונרדה. אולי הם יגיעו לכאן.  הגיעו, אלי ונרדה. הילדים שמחו נורא. אני ואלי שוחחנו בבריכה ועדכנו אחד את השני מה היה לכל אחד בימים האחרונים. אלי סיפר לי על הצלילה שלו עם הכרישים. שאלתי המון שאלות. וואו ניראה שזאת הייתה חוויה מטורפת. אחת הצלילות השוות ביותר שלהם. גם מלא כרישים, גם צבים, גם מערה. מדהים. מסתבר שסוג הכרישים האלו לא טורפים אנשים אלא אם אתה מאיים עליהם. יש להם שיניים קטנות בכלל. יש עוד סוג אחר שהוא יותר מסוכן. צללו לעומק של 27 מטר. בקיצור ממש קנאתי בהם. גם נרדה צללה יום למחרת. אולי אני גם צריך לנסות. לא כל כך משך אותי עד היום. ישבתי ארוכות עם אלי מול הבריכה. אחר כך כולם היו בגן שעשועים וקפצנו בטרמפולינה. כולם נהנו. עלמה נהנית כל כך עם נועה. בסוף רומי קמה קצת לפני שש. אחר כך כולנו ירדנו לחוף. עשינו תחרות ריצה ואחר כך הליכה עד סלעי ענק יפים במיוחד. כולנו חוץ מקרן, נרדה ורומי. כבר מחשיך. הילדים בטירוף פה. חזרו לשחק כולם יחד לגן שעשועים. יום ממש כיף. איזה מוזר שאתמול היה מעפן לגמרי והיום היה מקסים ברמות על. ישבנו עם אלי ונרדה עד חצות עם בקבוק יין. היה נחמד מאוד לשבת ולפטפט ולשתף. רומי הייתה אתנו עד רבע ל11 כי לא הצליחה להירדם. אייזה חיים מוזרים. איזה קיצוניות בין אתמול להיום. היה יום מקסים היום.