Sea World – פארק מס 3

פארק מס 3 – Sea World

שבוע 31, היום ה-210 למסע – יום חמישי, 31 באוקטובר
גולד-קוסט – Gold Coast

קיבוץ הייטק באוסטרליה – אני קם בחמש. רומי מתעוררת ואומרת אמא תביא לי ת’מוצ’-צ’יק. קר נורא בחוץ ויש רעש של מכוניות מהכביש הראשי והמהיר פה. חמש וחצי יצאתי לרוץ רק 5 ק”מ. איזה כיף. כבר קלי קלות. אני לא מרגיש בכלל את הגוף. כמו ריחוף. כיף נורא לרוץ פה. אני מלא אנרגיה וכוח חיים. היה לי חזון בריצה. שוב אני מסריט סרטים בזמן ריצה. שאני בא לפה לאוסטרליה. אני מקים עסק גדול לפיתוח פתרונות מחשוב לעסקים ומביא לכאן המון ישראלים הייטקיסטים שרוצים לחיות טוב. אני עוזר להם לבוא לפה. הם עובדים אצלי כ6 / 7 שעות ביום אבל כמו שצריך ואנחנו חיים מעולה כקהילה מגובשת. כולם גרים זה לצד זה. עובדים ומבלים יחד. אני מביא תרבות של שקיפות מלאה לחברה בהכל כולל משכורות ותנאים. לכולם אותו שכר ותנאים. כמו קיבוץ הייטק משובח. אנחנו עושים המון כסף ומחלקים אותו בצורה הגיונית. אני חוזר בשש מהריצה למציאות. קרן ממש נרגשת ועצובה מהמחשבה לגור פה ולהיות רחוקה מאחותה. אחרי שדיברנו עם העורך דין אתמול והבנו שאנחנו ממש יכולים לקבל ויזה בקלות יחסית. אני כותב פוסט זריז. ארוחת בוקר זריזה ומתקפלים. כבר עשרים לתשע. תשע בול יוצאים.

נכנסים לפארק עולם המים – עצרנו רגע בסופר להשלים מצרכים. כבר תשע ועשרים. נגיע כנראה בעשר. Lou Reed שר לי שהוא חופשי בשיר I am so free  מהדיסק האגדי Transformer ואני מזדהה  לגמרי. הגענו בעשר.  קרן הייתה לחוצה להגיע בזמן להופעה הראשונה. יש כבר אנשים בכניסה. תור של כמה דקות בכניסה. נכנסנו וישר להופעה של אריות ים. הגענו ב7 דקות איחור. עשר וחצי כולם מנומנמים וגם ההופעה עייפה. אריה ים שעושה הצגה עם כמה שחקנים.  האריה עושה סלטה במים וכולם מריעים. זהו נגמר בעשרים ל11.

20131031_103651

דורה ודולפינים – התפצלנו. קרן והבנות הלכו להופעה של דורה ואני ועידו להופעה של דולפינים ולסייר בפארק. 11 התחילה ההופעה של דורה. אני ועידו מגיעים לבמה המרכזית של מופע הדולפינים. בדיוק ב11 ורבע שהמופע אמור להתחיל. המקום כבר מלא. מוסיקת עולם נעימה מתנגנת בעוצמה בבמה שמתחת לכיפת השמיים. מתחיל המופע. מלא שחפים מרחפים מעלינו ורוח נעימה. בכלל יום מהמם היום. מהמם ומרגש. דולפינים קופצים. מדריכים עושים איתם פעלולים. שוחים איתם, קופצים איתם, הם שוחים מהר מולנו. אני מנסה לצלם אבל אני גם לא מצליח וגם מפסיד חלק מההופעה. עידו נהנה מאוד. רבע שעה של מופע מהמם.

20131031_110304  20131031_110106  20131031_114852 20131031_112133  20131031_112719

עוד חיות ים – כבר 12, קרן מעדכנת שהבנות מאוד נהנו במופע של דורה. רומי הייתה מרותקת. אוכלים גלידה. רואים חתולי ים ענקיים. עכשיו רואים דובי קוטב לבנים יפים. רומי עושה פה סצנה. אני לא מתרגש. כאילו ניתקו לי את מערכת העצבים. אני ממש אוהב את בן החדש. שום דבר לא מצליח להזיז אותי במילימטר משלוותי העמוקה שנחתה עלי. לא ילדים צורחים. לא ילדים לא מרוצים. לא ילדים מקטרים. לא אישה חסרת סבלנות. יושב לו פה מר דוב קוטב על סלע ענק מולנו. מנומנם. משועמם. בתפאורה מרהיבה ומלאכותית. בטח חולם על העולם האמתי. מלא אנשים מוזרים מסתכלים עליו ומצביעים. מעניין איך אנחנו היינו מרגישים אם חוצנים היו חוטפים אותנו ושמים אותנו בגן חיות ליצורים משונים. גם אנחנו היינו בכלוב והיו מסתכלים, מצביעים ומצלמים אותנו החוצנים. זה בדיוק מה שקורה פה. ואני תורם מכספי לתעשייה הזאת. זה נורא. האדם יצור אכזר ומטומטם במיוחד. הוא עלאק אוהב חיות וכולא אותם ובא לראות אותם בכלא. אה כן והוא מגדל אותם בהמונים כדי לאכול אותם אבל לא נתחיל עם הקטע של הטבעונות.  12 וחצי רומי נרדמה.

20131031_121536 20131031_122103

כרישים, דגים ומופע אופנועי ים – מסתובבים בין בריכות הדולפינים ואריות הים.  אחת כבר. הלכנו לראות כרישים ואקווריום ענק מדהים עם מלא דגים, אלמוגים, כרישים, חתולי ים ומה לא. יש פה גם אפשרות לצלול בחלק מהאקווריום ולראות חלק מהדגים מתוך המים כולל כרישים קטנים. עכשיו אנחנו מתקדמים לכיוון מופע פעלולים של אופנועי ים. בדרך נוגעים בכוכבי ים. היום הכל באיזי. עייפים כבר מכל האטרקציות. אחת וחצי מתחילה ההופעה. אבל עלמה רעבה. קרן הלכה לקנות לה לאכול במקום לצפות. הצטרפה באמצע. מופע לא מלהיב במיוחד. כמה ספורטאים של אופנועי ים, רוכבים מהר ועושים פעלולים כמו סלטות באוויר, קפיצות וצלילה עם אופנוע הים. לאחר מכן אכלנו קצת דגים, שרימפסים וצ’יפס. גם רומי קמה ואכלה גם.  זהו כבר מיצינו פה. היום הרבה יותר רגוע מאתמול. אבל נחכה למופע הדולפינים כדי שהבנות גם יראו. עוד שעה ועשרים דקות. גם אני ועידו נשמח לראות שוב. זאת הייתה האטרקציה הכי הכי פה. עידו לאחר מכן אמר שהוא רוצה להיות גם מאמן דולפינים. בדרך עוברים שוב בפינגווינים אבל הפעם מגלים פינגווינים גדולים, יפים ודוגרים על ביצים. מקסים. ממש מהפנט.

20131031_130549 20131031_130552 20131031_130818 20131031_131522

שוב מופע דולפינים –  קרן מדברת עם אלי וקבענו גם להיפגש שוב עם נרדה ואלי באזור. ניפגש איתם ביום שבת. אז אנחנו הולכים לנפוש פה בחופים המהממים עד שבת. אנחנו צועדים לכיוון מופע הדולפינים. יש פה בפארק גם לא מעט רכבות הרים אבל משום מה הן לא פועלות היום. לנו יצא טוב כי אין כבר כוח וחשק לרכבות הרים היום. היו מספיק ביומיים האחרונים. הגענו למופע הדולפינים בשלוש והמופע מתחיל בשלוש וחצי. השער עדיין סגור. אנחנו מחכים להיכנס ולתפוס שורה ראשונה. נכנסנו והתיישבנו בשורה שלישית. עלמה הולכת לקנות לבד פופקורן. חמודה. מקבלת פה בטחון. אצל עידו זה נורא קל וטבעי. תמיד היה לו בטחון לדבר עם אנשים ולעשות דברים לבד. אצלה זה לא טריוויאלי וכרוך במאמץ. היא בדיוק כמוני. גם אני הייתי כזה. היא דיי שיכפול שלי הילדה הזאת, עלמה פאר. שלוש ורבע כבר. מחכים להופעה. הופעה חמודה אבל הרבה פחות ממה שהיה הבוקר. ההופעה זהה לחלוטין רק הצוות מעט שונה אבל כנראה שככה זה שרואים פעם שנייה. גם קרן אמרה שראתה כבר טובות מאלו. יצאנו ובדרך החוצה גילינו שרומי השאירה את הנעליים שלה בהופעה. קרן ועידו חזרו לחפש. אני נשארתי עם רומי ועלמה על ספסל. כבר ארבע ולגמרי מיצינו פה.

20131031_143423 20131031_152916

בחזרה לפארק קרוואנים קרוב – אני ורומי לחנייה לקרוואן. קרן, עידו ועלמה נתקעו בחנות בדרך החוצה. אתה חייב לצאת דרך החנות כמובן. חכמים פה. הם קנו מלא חיות קטנות לאומריקי. קרן והילדים מתלהבים  ורוצים לשלוח לו בדואר. נסענו כ10 דקות. עשרה לחמש הגענו לפארק שקרוב לסי וורלד במקום מצוין כ2 ק”מ דרומית לסרפרז פרדייז והחוף המרכזי. ננוח פה כיומיים ונתכנן את המשך המסלול באוסטרליה ואיפה שנהיה בכריסטמס. כולם באוטו מחכים שקרן תבוא ותסיים רישום בקבלה של הפארק. בינתיים שומעים מוסיקה מעולה של Moby מהדיסק האגדי Play שאני אוהב ושומע כבר שנים. התמקמנו לנו. עידו משחק לו בפליימוביל. הבנות רואות סרט. קרן בטלפון שלה. קרן מקפיצה משהו בווק. אני עייף נח לי למעלה. עלמה מצחיקה את כולם פה. מריצים קטעים בתוך הקרוואן. כבר רבע לתשע. כולם הלכו לישון מוקדם.

One thought on “Sea World – פארק מס 3

1. בן יקר-מעניין שגם אצלי עלו אותם ההרהורים כשהיינו בקיץ האחרון בדיסני וורלד וראינו מופעי דולפינים וכלבי ים…הקהל יושב ומריע (ואני בינהם) ואני לא מצליחה להתנתק מהמחשבה על מה הדולפינים האלו עברו כדי שיוכלו לשעשע אותנו-בני האדם!!!
    זה פשוט הזוי וכואב…
    מבינה ומזדהה עם הבלבול של קרן סביב המעבר-נשמע לא פשוט בכלל לקבל החלטה לעבור לגור במדינה אחרת – ועוד כל כך רחוקה…
    קחו את הזמן לעשות חושבים-האם החיים היומיומיים האמיתיים-ולא ההרגשה של תייר אכן קוסמים כל כך שם??