מאכילים דולפינים בטין-קאן-ביי

שבוע 29, היום ה-197 למסע – יום שישי, 18 באוקטובר
טין-קאן-ביי

כל אחד מאכיל דולפין אחד בדג אחד – רבע לשבע. קרן מתלהבת לקום ולפגוש דולפינים. היא לוקחת את עידו והם הולכים. רומי איתי משחקת למעלה. עלמה ישנה. קרן לבשה שמלה כאילו היא הולכת לפגוש את הדולפינים במסעדה או בדיסקוטק. אני צוחק עליה. תחליפי לבגד ים ומכנס קצר כדי שתוכלי ללטף אותם ולגעת בהם. היא מחליפה. רומי משחקת. עלמה ישנה. אני מארגן פה ושותה קפה. כבר שבע וחצי. קרן מתקשרת מספרת בהתלהבות שרק בעשר האכלה ועכשיו אפשר רק לצפות בהם. פתאום שוב טלפון מקרן: האכלה עכשיו! בואו מהר. אני באמצע הכנת ארוחה לפיקניק עם הדולפינים.  עזבתי הכל הלבשתי שתי בנות ורצנו כקילומטר. אני רץ ודוחף את רומי בעגלה ועלמה רצה על ידי. הבחור בקבלה אמר שהאכלה היא עד שמונה אז כנראה שפספסנו כי שמונה וחמישה כבר. אני רץ ומתעצבן קצת על קרן שלא אמרה לי. גם משום מה זכרתי שהיא אמרה שזה 200 מטר ובכלל היא בעצם אמרה שמונה דקות הליכה. הגענו ושני דולפינים במים רדודים ואנשים בתור עם דלי ודג. גם קרן ועידו בתור. כל אחד מאכיל דולפין אחד בדג אחד ומצטלם. קרן מתלהבת ומסבירה לי שזה מבוסס על אמון של הדולפינים בבני אדם וכבר כמה דורות האמון עובר בין דולפין אבא לבן. קרן ועידו מאכילים כל אחד דולפין אחד. עלמה לא רצתה. היום הגיעו שני דולפינים. כל בוקר מגיעים כמה. לפעמים חמישה. קרן מתלהבת שזה לא ממוסחר. החבר’ה פה מתנדבים ולא עושים כסף מהדולפינים. אתה משלם רק כ10 דולר עבור העלות של המקום.

tin-can-bay 019 tin-can-bay 045 tin-can-bay 048 tin-can-bay 035 tin-can-bay 066 tin-can-bay 078 tin-can-bay 084

יורד קצת גשם בריינבו-ביץ – חזרנו בחזרה כולם ביחד.  מתארגנים שוב ליציאה.  כבר עשרים לעשר. יצאנו בעשר לטייל. עצרנו בדרך לחפש ליחפנית רומי נעליים. הרי היא איבדה נעל אחת לפני יומיים. בינתיים מצאנו כל מיני שטויות בדרך. אז קנינו. סתם מטיילים. קצת התברברנו והגענו לריינבו-ביץ. רצינו לעצור לעשות איזה טרק קצר בדרך. רומי נרדמה אז מוציאים אותה על העגלה שתמשיך לישון. עידו לא יודע מה איתו. נמאס לו ים. לא רוצה לטייל. הוא רעב אבל לא רוצה מסעדה ולא כלום מהקרוואן בקיצור לא מוצא את עצמו ומקטר. נכנסנו למסעדה פה שמשקיפה על חוף ריינבו. הזמנו לעידו fish & chips שנראה שזה המאכל הפופולרי ביותר באוסטרליה. אני עם בירה. עלמה ועידו גם גלידה. עידו קצת יותר טוב. יצאנו. עלמה נפלה עם הקורקינט. ירד קצת גשם. חזרנו לרכב. לא כל כך יודעים מה לעשות.  כבר שתיים.  רומי קמה וקצת משחקת. קרן לא רוצה לנסוע היום הרבה. נחפש לעשות משהו קרוב לפה ונלך לישון פה קרוב.

tin-can-bay 116 tin-can-bay 109

סיבוב קצר ביער – נסענו קצת לטייל בשמורת הטבע הקרובה לכאן. ירדנו מהכביש ונסענו 3 ק”מ בשביל עפר קופצני עם חול ים כזה. הגענו לאמצע היער. אנחנו לבד. גם בדרך היינו לבד. יש פה שביל הליכה 2 ק”מ כל כיוון עד לאגם. כל כיוון זה 4 ק”מ סה”כ זה יותר מידי לעכשיו. נעשה סיבוב קצת ביער ונחזור. באים לרדת אבל נעלמו הנעליים של עלמה. אחרי דרמה קצרה הנעליים נמצאו. יוצאים קצת לסייר ונחזור. הלכנו ממש קצת. רק כמה דקות ביער הגשם הזה. עצים ממש יפים. גם הד מיוחד. הילדים קצת צעקו. פגשנו את התרנגולת המפורסמת של אוסטרליה שנמצאת בכל חור פה. היא עקבה אחרינו בסיבוב שעשינו. קרן צחקה ואמרה שהיא האחראית פה. שלוש וחצי יוצאים חזרה.

tin-can-bay 136 tin-can-bay 147 tin-can-bay 165 tin-can-bay 120 tin-can-bay 129

מסלול של פנסיונרים – רבע לארבע הגענו לפארק ממש נחמד בריינבו-ביץ. הילדים ישר לגן שעשועים. אני מחכה לקרן בקרוואן. פארק נחמד מאוד. עידו ועלמה משחקים בחוץ. משתוללים. עידו חוזר. נעליי האצבע החדשים נקרעו. עוד נעליים הלכו. כבר מלא הלכו פה בטיול מסע הזה. היום קנינו לרומי זוג.  שש וחצי יורד קצת גשם. כולנו בקרוואן אוכלים מרק. כבר חושך פה. מתכננים את המשך הטיול שהפך משעמם טי-לים. אני ועידו צוחקים שאנחנו במסלול של פנסיונרים ועוד שנייה נמות משעמום. מחר נטייל בשוק עם 200 דוכנים. שוק ידוע ומפורסם כך קראנו בלונלי פלנט. עידו מתלהב. השוק הזה מתקיים רק בימי ד’ או שבת. יצא לנו טוב. אני קצת קראתי בספר שלי. הוא מדבר על כסף איך כסף זה הדבר הכי רוחני שכל האנושות מאמינה בו. הרי כסף זה רק אמון משותף של בני אדם שאפשר להמיר כל דבר חומרי בקונכיות, שטרות, מטבעות או מספר בחשבון בנק וירטואלי. הוא מספר על ההיסטוריה של כסף ואיך נוצר האמון הזה ומתי. מרתק. זהו כולם הולכים לישון מוקדם. רוצים לצאת מוקדם לשוק מחר. נסיעה של קצת יותר משעה. גם אני רוצה לרוץ את ריצת ה10 ק”מ של שבת שלי. אני מכין את כל אביזרי הריצה קרוב לדלת והולך לישון.

One thought on “מאכילים דולפינים בטין-קאן-ביי

1. וואו מרגש מאוד האכלה של הדולפינים בטבע!! אף פעם לא ראיתי דבר כזה…