רוח חזקה ונשרף אורז פרסי

רוח חזקה ונשרף אורז פרסי

שבוע 28, היום ה-190 למסע – יום שישי, 11 באוקטובר

אני ממש מבורך – אני קם בעשרים לשש. ישנתי מעולה אחרי שהגוף שלי היה מפורק אתמול בלילה. יש פה רוח פרצים. כל המגבות ובגדי הים עפו. אני עושה קצת צ’י קונג בחוף מול הרוח החזקה. רוב המחנה כבר ער אבל בשקט מופתי. יש גם מישהו על החוף קורא.  שש ועשרה. עם קרן בחוץ שותים קפה ועדיין רוח חזקה. אני עם קצר נהנה מהרוח וקרן כולה מכוסה מכף רגל עד ראש. רומי אצלנו במיטה עם טלוויזיה. אני קורא עוד מלא ברכות יומולדת בפייסבוק. תודה לפייסבוק אף פעם לא קיבלתי כל כך הרבה ברכות. אני ממש מבורך. זה נעים. תודה לכולם. איזה יפה פה. כל כך כיף להתחיל את היום ככה. הים החוף הסירות וכל הקרקורים של כל הציפורים והעופות המשונים פה באוסטרליה. זה מדהים כמה סוגי ציפורים יש פה וכל אחד מיוחד ושונה. בארץ בהרצליה אתה נפגש רק עם יונים בדר”כ.

20131009_111202

בחוץ רוח חזקה היום – היום אני מתכנן בעיקר לקרוא וליהנות מהחוף והים. יופי לתכנן אבל לפעמים ליום יש תוכנית משלו. הילדים כבר ערים ורואים סרט במיטה שלנו מעל הנהג. חמודים כאלו. בחוץ רוח קצת פחות ממוקדם בבוקר. אני מכין סלט כבר שבע וחצי. אנחנו צריכים להעביר את הקרוואן כ20 מטר הצידה ואחורה לשורה אחת לפני הים כי המקום שלנו הוזמן. לא נורא תיכף נזוז ונתמקם שוב. אכלנו בתוך הקרוואן כי בחוץ עדיין רוח חזקה.  עברנו כשעידו ועלמה למעלה רואים סרט. הם לא הרגישו. אני מתיישב לכתוב. עדיין גם כאן זה מול הים ויפה. רומי מתבכיינת על משהו. כבר רבע לתשע ורק התחלתי לכתוב. עשרים לעשר לא סיימתי אבל אני סוגר ועוזר לקרן ועידו להתכונן. בחוץ רוח חזקה היום. לא ברור אם הם יצליחו לגלוש היום  אני קצת מתבאס בשבילם אבל לא אומר כלום.

20131009_113954

אני עם הבנות, קרן ועידו מנסים לגלוש – הם הולכים לקבלה לחכות לטרמפ שלהם. אני לוקח את הבנות לחוף אבל הרוח מציקה אז חוזרים. הולכים לגן שעשועים במקום. עשר וחצי הן צוחקות ונהנות . כבר שכחו שביקשו גלידה לפני 10 דקות. טוב זה החזיק חמש דקות. הולכים לקרוואן להביא כסף. חוזרים לקבלה. קונים ארטיקים. כל אחת בוחרת את מה שהיא הכי אוהבת תוך 5 שניות. אוכלות ונהנות. זהו, רומי עייפה כבר 11 והיא קמה בחמש. היא דורשת אייפד עכשיו. היא לא רוצה שום ארמון בחול. בסדר אני חוזר, שם לה אייפד עלמה משחקת לבד עם כל הבובות והפליימוביל. אני בחוץ ממשיך לכתוב כבר 11 ועשרים. ניראה לי שעכשיו קרן ועידו נכנסים למים. עדיין רוח חזקה מעניין מה קורה שם.

1770 127

רוח חזקה מידי בשביל לגלוש – כבר 12 סיימתי לכתוב. רומי לא נרדמה. עלמה משתעממת.  12 ועשרים סיימתי לעלות וגם תמונות. זה היה ממש קשה לכתוב עם שתי בנות משועממות. שמתי להן סרט בלפטופ. עכשיו הן רעבות. אני מת לקרוא קצת. טוב נכין להם פתיתים. רבע לאחת. קרן שולחת הודעות שיש רוח חזקה והם לא כל כך נהנים. היא כבר ויתרה. גם עידו מתעצבן. אני ממש מבואס. בטח עוד מעט יחזרו. אני עונה לה תוך כדי הבישול של הפתיתים. אחת ועשרה הבנות אוכלות פתיתים. עלמה אומרת שזה טעים כמו בארץ רק הצורה שונה. אלו פתיתים אוסטרלים אבל השתדלתי להכין בול כמו בארץ ויש לי עדיין מרק עוף של קנור שעושה את ההבדל ויש לו טעם של בית. גם אני מתיישב לאכול ובירה קרה. פותח את קיצור תולדות האנושות.  מנסה להבין איפה הפסקתי לפני חודשיים בקו מאק. כן החיים שלי לא רעים כל כך. עשרים לשתיים, קרן ועידו עדיין לא חזרו.

queensland1 088

הייתה רוח מטורפת – עשרה לשתיים הם חוזרים. מתפעלים מהפתיתים. קרן רעבה אבל לא רוצה פתיתים. מכינה לאכול אורז פרסי ועדשים למג’דרה. מספרים שהייתה רוח מטורפת. לא הצליחו לעמוד. עידו אולי רק פעם אחת. אבל הייתה חוויה הוא אומר. קרן מאוד רצתה ללמוד לגלוש אך הבינה שזה כרוך בלהיכנס למים לפעמים קרים ולים סוער אז אולי זה לא ממש בשבילה. אני מספר להם איך היה קשה פה עם רומי. טוב לא היה כזה קשה אבל נחמד קצת להגזים.  רבע לשלוש עלמה ועידו שוב רבים. הוא רוצה לשחק לבד בתוך הקרוואן והיא מפריעה לו. יש לי זכות להיות איפה שאני רוצה, היא אומרת. מסכן כי שניהם מגורשים מהקרוואן עכשיו.

11.10.13 025

היא אמרה לי תסגור עוד 4 דקות  – הייתי שקוע במחשב. אני ממיר עוד חודש של הבלוג לפורמט PDF. קרן סיימה להכין אורז פרסי משובח. היא אמרה לי תסגור עוד 4 דקות. תשים שעון והלכה עם עלמה לחוף. בדרך כלל שאני מבשל אני משגיח צמוד על האוכל אבל הפעם פשוט עפתי ולא שמתי לב. אחרי כ12 דקות קרן חוזרת ושואלת סגרת? אני עונה לא. הכל שרוף  עידו יושב בפנים והסיר שרוף וריח שרוף והוא גם משחק עם עצמו ולא שם לב. הכל שרוף! אני ננזף קשות. בצדק רב. מסכנה עבדה כל כך קשה על האורז וגם היא מתה מרעב. החיים לא פשוטים לפעמים.  עידו היה בקרוואן שקוע עם עצמו ולא שם לב שיש ריח שרוף חזק. כל התחתית פחם. במקום תפוחי אדמה טעימים יש פחמים. איזה קריזה. קרן נותנת לי בקבוק שמן, בצל חתוך לקוביות, סיר עם עדשים מוכנים, את הסיר עם האורז שהכל שרוף למטה, מלח, פלפל, כמון ואומרת לי. לך תבשל אני במקלחת.  טוב הלכתי למטבח של המחנה שצמוד אלינו לקרוואן. הוצאתי את החלק הלא שרוף. טיגנתי בצל. הקפצתי הכל ביחד. שתפתי סירים וחזרתי. בו זמנית את עידו שלחתי להכין שיעורים לבד. אמרתי לו שאין עזרה היום. תסתדר לבד. כולם פה עצבנים אש.

כולם עצבנים מוות – לקחתי את הבנות לגן שעשועים. הבנות קצת שיחקו. פתאום טלפון מקרן. צריכים לזוז מקום. להזיז את הקרוואן שתי מקומות שמאלה. הם עשו טעות ויש מישהו שהזמין את המקום המדויק שלנו. אני חוזר עם הבנות. מפרק את כל מה שצריך.  מזיז את הקרוואן. לא טוב, יש פה עץ שמפריע. מזיז שוב. רומי מסכנה עייפה טילים. כבר שש. כולם עצבנים מוות. אני כועס על עצמי ששרפתי את האורז. שקיעה מהממת אבל קשה להתחבר. כבר שש. חושך תיכף. אני מקלח את רומי ועלמה ביחד בתוך הקרוואן. די אין כבר כוח. רוח חזקה בחוץ. הייתי צריך להקשיב לסימן שקיבלנו. לא היה עוד לילה במקום שהיינו בשני הלילות הראשונים. היינו צריכים להמשיך הלאה. ככה קרן ועידו לא היו מנסים לגלוש ומתאכזבים ולא היו עוברים פעמיים היום. סתם. אולי אני מדבר שטויות. היה פה מקסים אז רצינו להישאר עוד לילה. מי יכול לצפות מה יהיה.

מתי פסח יוצא ב2014? שש וחצי רוח חזקה. כל היום רוח חזקה אבל עכשיו מטורף פה. אני בחוץ, כולם בפנים. קצת עצוב איך שהתפתח לו היום. אני רוצה כבר לעשות fast forward ושיגיע מחר בבוקר. שבע בערב גם רומי וגם קרן נרדמו. אני מכין לעידו ועלמה ארוחת ערב קלה. יושבים בחוץ, אוכלים ומדברים. מנסים להבין מתי פסח יוצא ב2014. זה יוצא ב14 לאפריל וניראה לי שנהיה כבר בבית. עידו אומר נעשה אצלנו את הסדר כמו שנה שעברה ובמקום הגדה נקרא פרקים מהבלוג. מכל מדינה נקרא פוסט אחד. אם נשרוד את זה עד אפריל בכלל, אני חושב בלב. נכנסנו פנימה. שיחקנו שני משחקי שיט-הד ארוכים. שיחקתי בלי חשק. רציתי רק להיות לבד. שמונה וחצי כיבוי אורות. הילדים במיטות אני מתכנן להיות לבד בחוץ ולראות סרט. קרן התעוררה. יושבים בחוץ. מסכמים את היום ובכלל. בעשר נכנסים פנימה. סוף יום. התחיל טוב ומבטיח. התפתח לא טוב. נגמר רע. יש גם ימים כאלה. מה שמטורף שאתמול היה יום מהמם.

1770 149

3 thoughts on “רוח חזקה ונשרף אורז פרסי

  1. אם פסח הבא יוצא ב14/4 זה אומר שזה 4 ימים לפני היום הולדת שלי
    והמתנה הכי משמחת תהיה לראות אתכם
    ולקבל מכל אחד ואחד מכם חיבוק ענק

    שרון😊

Leave a Reply

