במנזר בקויה-סן

במנזר בקויה-סן

היום ה-151 למסע – יום שני, 2 בספטמבר

במנזר ממש מוקדם בבוקר – אני קם בארבע וחצי. אני לא נלחם להמשיך לישון. נרדמתי ב11 בערך וישנתי קצת יותר מחמש שעות. אני הולך להתקלח במקלחות המשותפות היפניות המסורתיות. אני לבד שם. אני חוזר . קרן שואלת מה השעה מתוך שינה. אני עונה חמש וחצי. היא מכריזה שהגרון שלה גרוע יותר. יורד גשם חזק בחוץ. אני הולך לאזור האינטרנט לקבל קצת קליטה אבל הwifi לא עובד פה משום מה הבוקר. יש פה נזיר שמסדר את הכלים. אני מביט אל הגינה המופלאה היפנית. באדמה יש סימני מגרפה במסלול מעגלי אבל מדויק להפליא.

241

קרן אומרת שניסים אמון מספר שזה חלק מהתרגול של הנזירים פה להיות כאן ועכשיו. הם מגרפים וצריכים להישאר ממוקדים בגירוף בשביל שיצא להם סימנים מדויקים. התוצאה היא יפה וגם התרגול עצמו. כבר עשרה לשש ועוד מעט יתחיל פה איזה טקס בוקר של הנזירים. אני חושב לעצמי שדיי התרגלתי כבר ליפן ופחות קשה לי פה. אנחנו מתמצאים ברכבות ומוצאים את דרכנו בקלות, אוכלים מאפים טעימים וסושי טעים. מבינים קצת את היפנים. יודעים למה לצפות. נהנים מהמקלחות, המים החמים והזרם החזק במיוחד. קרן אומרת שאפילו האסלה מחוממת. מי שלא השתמש בבידה היפני קשה להסביר. אתה מקבל שפריץ לתחת שהמים יוצאים לך מהאוזניים. בקיצור כל נושא ההיגיינה של המקלחת שירותים הוא ברמה הכי גבוהה כשניראה אפשר להגיע. הגינות עם עצי הבונזאי מהממים. מהפנטים.

קרן מתלהבת מהמרחק והאיפוק והכינוס בעצמם של היפנים. אני לא כל כך מתלהב. אני מעדיף צרצרים תאילנדים על נמלים יפנים. זה קצת מרגיש לי נוקשה מידי ורובוטי מידי. איפה הרוך? הספונטניות החום האנושי?  מבחינת השעות אני מתאים בול להיות נזיר. בכלל הייתי יכול להיות אחלה נזיר. כבר שש וכמה דקות. אני הולך לראות את הטקס של הנזירים. נכנסתי, ראיתי קצת ובעיקר שמעתי. מין תפילות מנטרות שחוזרות על עצמן בשפה לא ברורה. יש כ15 צופים מחוץ לחדר התפילה. תיירים יפנים פה במלון שיושבים על הברכיים ובפנים חדר תפילה קטן של אולי 4 מטר רבוע עם שניים או שלושה נזירים והחדר עמוס בפריטים  מנחושת, גם ריח קטורת. נשארתי רק כמה דקות ויצאתי.

בוקר – שש וחצי פתאום רעמים חזקים. האינטרנט החל לעבוד. אני חוזר לחדר רק רומי קמה. אני נותן לה את האייפד שתשחק ושתאפשר לכולם לישון. כל הבוקר יורד גשם שוטף. אני חוזר לאזור האינטרנט עם הלפטופ אבל הלפטופ שוב עושה צרות ומתרסק כל הזמן. ארוחת הבוקר כאן היא משעה שבע עד שמונה. ניראה לי שרק אני יאכל כי כולם בטח עוד ישנו. רבע לשבע מבול חזק בחוץ. שבע אני חוזר כולם קמו חוץ מעלמה. הנזיר בא לסדר את החדר והשאיר רק את המיטה של עלמה. הביאו לנו את ארוחת הבוקר המסורתית בשבע וחצי ולבשנו את בגדי המנזר.

koyasan 006 koyasan 016 koyasan 026 koyasan 033 koyasan 035

עוד בוקר – כבר תשע וחצי . עדיין יורד גשם ואנחנו בחדר. אני כותב פוסט והבנות באייפד. אני ועידו הולכים לאיזור האינטרנט. הוא משחק קלאב פינגווין ואני מעלה את הפוסט. הבנות בחדר. כבר כמעט 11 בבוקר ואנחנו רק נחים ולא עושים כלום. נחמד. זה בדיוק מה שבא לי לעשות. לעשות כלום. קרן ממש לא מרגישה טוב אז עדיף שתישאר בחדר ותנוח. 11 וחצי קרן מושבתת ומרגישה נורא. שוכבת במיטה. עידו רואה סרט והבנות משחקות עם הנסיכות והפליימוביל. הגשם פסק ויש פה שקט דממה חוץ מהבנות שמדברות ומשחקות. 12 וחצי רומי נרדמה. קרן קצת מתאוששת. יורד גשם כל היום. לא יצאנו בכלל ועוד מעט כולם יהיו רעבים.

koyasan 043

צהריים וערב – כבר שתיים. אני יוצא עם עידו לקנות אוכל. חתיכת הליכה. קצת יותר משעה. לא היה יותר מידי מה לקנות. שעה ועשרה אנחנו בחדר. רומי קמה ויש לה כאב בטן. אכלנו, היה דוחה. נשארנו רעבים. עוד בחדר עד ארבע וחצי. אולי נצא לנשום אויר כי רק אני ועידו יצאנו לסופר היום. רבע לחמש אני יוצא לבד לסופר השני לחפש שוב משהו אכיל. חמש ורבע בחדר. הבאתי עוד פעם סושי, נודלס וסופגניות. התחלתי ספר חדש של אושו courage. העברנו עוד שעתיים בחדר במנזר. שמונה משחקים טאקי בחדר עכשיו.

koyasan 049 koyasan 052 koyasan 054 koyasan 059 koyasan 064

יום לא מזהיר. קצת מדכא. קרן חולה. מרגישה בודדה. הילדים כל היום בחדר, להם זה לא מפריע. אני מכיל. מחייך. מחבק. נותן מקום. שיעבור הקושי. לא מנסה למצוא פתרונות. זורם עם החיים. הגל הזה גם יעבור.

koyasan 048

3 thoughts on “במנזר בקויה-סן

  1. ילד שלי יקר, שתהייה לכם למשפחה המדהימה עם האישה הכי מדהימה בעולם ושלושת הילדים המקסימים שנה טובה, מתוקה ומקסימה, כל כך מתגעגעת אליכם, אתם נראים בחלוקים מדהימים, אוהבת אותכם מאד, קרן אין עלייך, תהיי בריאה, אין עלייך, את אישה אישה בכל מובן המילה, התברכתי, ואני מאושרת.

    נשיקות וחיבוקים
    אמא

Leave a Reply

