צ’אנג-מאי – מתכננים את הטיול בצפון

צ’אנג-מאי – מתכננים את הטיול בצפון

היום ה-117 למסע – יום שלישי, 30 ביולי

הוסיפה לנו אומגות בג’ונגל – אני קם בשבע ורבע. העכביש השחור עדיין תלוי במרפסת מאתמול בלילה. אני מסלק אותו עם מטריה תאילנדית. רומי גם ערה ומנדנדת שהיא רוצה תפוח אדום. נשאר רק אחד צהוב מסלסלת הפירות בחדר. שוב יורד גשם. עדין אבל יותר מסתם טפטוף. אני עושה צ’י-קונג אבל רומי מפריעה לי באמצע היא רוצה פים-פם-פה. רבע לשמונה כולם ישנים פה חוץ מרומי. כולם קמים. עוד פעם עוברים על התוכנית שקיבלנו מהסוכנת נסיעות. עכשיו היא הוסיפה לנו אומגות בג’ונגל. ניראה מדליק. קופצים מעץ לעץ באומגה. עידו מתלהב. גשם דיי חזק. הולכים ברגל לאכול. גשם רק מטפטף. אני אומר לעידו שנמאס לי לראות כבר את שלושת החולצות שלו שהוא לובש כבר ארבעה חודשים. אנחנו צוחקים. בבנגקוק קרן תיקח אותו לקניות. תשע וחצי אוכלים. עשר וחצי בחזרה עם טוקטוק כי שוב גשם חזק. שוב שודרגנו ונשארים בווילה.

008   009

כמו ילד בן חמש  – 11 בחדר. עלמה מיללת וזה כמו דפיקות בתוך הראש ומפריע לי לכתוב את הבלוג. אני שואג עליה. מסכנה. עכשיו קרן מעסיקה אותה ואת רומי. עידו משחק עם עצמו. אני העליתי פוסט והמחשב עצבן אותי מאוד. שוב גשם. פייסטיים עם אומרי. כל הילדים צוחקים. אני משתדל לחייך. אני משתדל לנשום. מה עכשיו מציק לך? אני שואל את עצמי. מסתובב באי שקט במרפסת, הולך מצד לצד מביט אל הגשם. הולך לקרן אומר לה: מה אני יעשה? לא בא לי כלום ואני עצבן ולא שקט. אמרה לי בוא אני אמלא לך ג’קוזי. מה, אפשר בגשם? בתמימות של ילד. כן, בטח היא עונה. היא ממלא לי ג’קוזי ובינתיים אני צובע חוברת עם עלמה. אני מרגיש כמו ילד בן חמש וקרן עכשיו היא גם אמא שלי. לא אכפת לי להיות בן חמש לשעה שעתיים.

מחשבות על נשימות – כבר שעה בג׳קוזי לבד. גשם עדין. אני מנסה להירגע. להיכנע לרגע. אני נושם. מבין שבעצם הנשימה היא הגשר בין העולם החיצוני לפנימי ולהיפך. אם אתה באי שקט פנימי או חיצוני זה מורגש בקצב הנשימות והשטחיות או חוסר העומק שלהם. אם אתה שקט, הקצב משתנה ואתה נושם עמוק. הקצב והעומק משפיע על כל הגוף על כל האיברים. שאתה נושם בקצב רגיל כלומר לא מהר מידי ועמוק מספיק אז כל האיברים בגוף מקבלים חמצן בצורה טובה והם רגועים ושקטים אבל אם אתה נושם מהר מידי ושטוח מידי אז הם לא מקבלים חיים והם מתחילים לזעוק: תביא עוד חמצן ואתה מגביר את הקצב במקום להעמיק את הנשימה. במיוחד המוח צרכן משמעותי של חמצן. שהוא מקבל חמצן מנשימות עמוקות סדורות הוא שקט ואין מחשבות ושהוא מקבל בקצב מהיר ושטחי אז הוא מלא מחשבות. אנחנו בעלי התודעה יכולים להשפיע על המצב הפנימי והחיצוני על ידי תשומת לב לנשימות והסדרת הקצב והעומק.

אושו אומר שמצב של בריאות גופני זה שלא מרגישים את הגוף כאילו הוא לא קיים. רק אם משהו כואב אז זה מצב של חוסר בריאות או מחלה כי אתה מרגיש משהו בגוף. אושו אומר שאותו דבר קורה עם המיינד והאגו. אם אתה בריא נפשית אז אתה לא קיים. אם יש ״אני״ כלומר ביטוי של האגו , אתה קיים וזה סוג של מחלה נפשית. לא להרגיש את ה״אני״ זאת בריאות נפשית. כלומר שאתה כלום. אם אתה כלום ללא אגו אז אתה בעצם הכל וזה מצב של bliss אולטימטיבי או נירוונה אם תרצו או פשוט בריאות נפשית. כל זה אני חושב בג׳קוזי.

010   021   017

לא מצליחים לסגור את הטיול המאורגן הזה – כבר אחת וחצי. רומי ישנה. עלמה באייפד ועידו במחשב. שתיים וחצי. רומי עדיין ישנה. עידו במחשב. אני קצת עם אושו. כבר שלוש יוצאים לאכול. הגשם פסק. רק טיפות. אנחנו קצת מודאגים איך נטייל אם כל הזמן יורד גשם. עדיין מחליפים אימיילים עם הסוכנת נסיעות. לא מצליחים לסגור את הטיול המאורגן הזה. יותר מידי פרטים. מסיימים לאכול כבר ארבע וחצי. לבד במסעדה. לעידו לא כל כך טעים פה. מזמין בעיקר כריך BLT וצ’יפס. חמש אני ועידו למשחק pool. גם הבנות מצטרפות. נחמד שפסק הגשם. עשרה לשש לחדר עם הבנות . קרן ועידו בפול. אני משחק עם הבנות בחדר. עכשיו הם חוזרים. עכשיו אני ועידו הולכים לשחק פול כבר שש וחצי. שבע ועשרים בחזרה שיחקנו שלושה משחקים ואכלו אותנו היתושים.

024  032  033

סגרנו טיול מאורגן – זהו, סגרנו את השבוע טיול מאורגן. יוצאים מחר בתשע וחצי. לוקחים אותנו מהמלון. לילה ראשון נישן במלון בג’ונגל, שני לילות נישן בצ׳אנג-ראי ונטייל באזור משולש הזהב במפגש בין תאילנד בורמה ולאוס. שלושה לילות נישן בעיר, בצ׳אנג-מאי. ניראה מופע פילים, נשוט ברפסודה, ניראה מקדשים, נעשה אומגה בג’ונגל, נבקר את כל השבטים המוזרים עם הצוואר הארוך והאוזניים הגדולות עוד מוטציות שונות (נשמע מזעזע למדיי אבל חייבים לראות), ביקור במפעלים תאילנדים, ביקור בחוות נמרים, חוות סחלבים, מקדשים, מפלים ושוב נופים יפים. גם נהג וגם מדריך. על רכיבה על פילים ויתרנו. נקווה שלא ירד גשם. זאת התוכנית לשבוע הקרוב. שלושה מעברים, שלושה מלונות ושישה לילות עד הטיסה חזרה לבנגקוק. ביטלנו את המלון החדש בבנגקוק אחרי שבזבזתי שלוש שעות לבחור אותו. זאת הייתה טעות להזמין אותו מלכתחילה כי הטיסה נוחתת בחמש וחצי ועד שנגיע למלון יהיה כבר ערב. אז יש לנו בעצם רק יום אחד בבנגקוק אז עדיף מלון אחד קרוב לשדה שאנחנו כבר מכירים. כבר הספקתי להתכתב איתם וביקשתי שישמרו לנו את הסוויטה הגדולה. עכשיו החלום שלי זה שיהיה לי סוכן נסיעות צמוד שידאג לי לכל סידורי הנסיעה וכל הלוגיסטיקה. מתיש כל הלוגיסטיקה ותכנוני הטיול. כל כך הרבה הכנות וכל כך הרבה התלבטויות והחלטות.

שוב אורזים – עד עשר רומי ועלמה לא נרדמו. קרן מסכנה. איתם במיטה שרה להן שירים. אני אורז. שוב את כל התיקים. עכשיו אחרי שכולם ישנים גם קרן עוזרת לארוז. טוב קרן הרבה יותר יעילה וטובה ממני באריזות. תיק תק, היא משתלטת על העניינים והכל מאורגן למחר. באוסטרליה הכל יהיה שונה אני מסביר. נפסיק עם האריזות והמלונות. דיי מעייף כל כמה ימים לארוז ולנדוד. שם ננדוד אבל עם הבית ובלי לארוז.

One thought on “צ’אנג-מאי – מתכננים את הטיול בצפון

  1. זכית בגדול בקרן שלך!!! איזו בת זוג מדהימה!! אהבתי את ההגדרה שלך את עצמך כילד בן חמש, כמה הייתי רוצה לחזור ולהיות מידי פעם ילדה קטנה בת חמש שמטפלים בה ומפנקים אותה… זכית בבת זוג שמכילה אותך מבינה אותך ותומכת בך… מדהימה שאת קרן-אוהבת אותך…
    התמונות שלכם מקסימות,הילדים יפיופים, עידו כל כך התבגר עם התסרוקת הזו עלמה מהממת כרגיל ורומי הסופגנייה הקטנה עם חיתול הבד שלה והשמלות… מהממים!!
    נשמע לי אחלה מסלול בחרתם, השייט ברפסודה היה לנו כייף ענק, הביקור בחוות הנמרים גם היה חוויה, שבט ארוכות הצוואר תיירותי ודי דוחה אבל כמו שכתבת-צריך לעשות על זה וי. הכל חוויות ויהיה כייף
    תמשיכו להנות יקרים-נשיקות מארץ הקודש

Leave a Reply

