God is the soul of existence – ?מה זה אלוהים

מה זה אלוהים?

היום ה-105 למסע – יום חמישי, 18 ביולי

מתכון לבוקר מושלם – אני מתעורר בשש. אין חשמל בחדר. הפקק של החשמל קפץ פה בחדר. אני מרים בחזרה. קרן אומרת שהוא קפץ באחת בלילה. גם רומי וקרן מתעוררות מוקדם. אני כותב את הפוסט היומי. עשרה לשמונה. שוב צ’י-קונג. רק עשר דקות אבל אני מנסה לתכנת לי את ההרגל הזה על הבוקר. בזמן שינוי כלומר יצירת הרגל / התקנת תוכנה חדשה במערכת ההפעלה שלנו, אין מקום למיינד. הוא רק מפריע. בעל הבית אחראי לשדרוג של מערכת ההפעלה. הוא הילד הקטן, המיינד, אפילו לא מפריע לי. יפה, אני מרוצה. ילד מחונך. עכשיו אני קופץ קצת לשחות. כן, החיים הטובים. קצת לכתוב על הבוקר, קצת להזיז את הגוף ושחייה לקינוח. כיף לי פה מאוד. היום שמיים כחולים לגמרי. מדהים פה. יפה כמו גלויה וגם נעים. חם אבל חום כיפי, לא מעיק. לא לח בכלל אבל לא יבש כמו באילת. פשוט חום מושלם. שמונה ועשרים. עכשיו מדיטציה מספר 1 בדיסק מדיטציות של ניסים. זה רק רבע שעה. אבל רבע שעה מתוקה. גן עדן בפנים וגן עדן בחוץ. אני פוקח את העיניים ורואה על ידי את קרן, רומי ועלמה. יפות ומתוקות. חמישה לתשע. ארוחת בוקר היום בו-פה. יש! עלמה שמחה. כולם אוכלים ונהנים היום. לעלמה ממש היה טעים. היא מכריזה. אפילו רומי לא מציקה ואוכלת יפה. תפוח, קצפת וופל בלגי קצת נקניקיה ומאפים. אני גם אכלתי המון. רבע לעשר. מה עכשיו? בריכה? ים? קשה, קשה בגן עדן. מתכון לבוקר מושלם: לקום בשש, שעה כתבתי, עשר דקות צ’י-קונג, 20 דקות שחייה, 15 דקות מדיטציה, רואה את כולם מחייכים על ידי וארוחת בוקר מפנקת במיוחד שהכינו לי ושירתו אותי. מלך? מה זה מלך. מלך אדיר, מהודר ומפואר. פאר הוא שמי וקרן אומרת שאכן מתאים לי. טוב נפסיק עם זה.

שבדית סינית בבריכה ולהבין את מקור האומללות – בחדר עד רבע ל11. עידו תולה חיילי פליימוביל על מאוורר התקרה. משתעשע לו. ככה זה שלא רואים טלביזיה. יש פה ולא פתחנו עדיין. אין צורך. אושו אומר שככל שאיןJoy  ככה אנשים בזמננו צריכים כאילו Joy חיצוני והסחת דעת כמו טלביזיה ומסכים. אני בבריכה דיברתי עם הזוג משבדיה ארוכות. הם חמודים מאוד. היא סינית, פלפלית והוא מתוק בלונדיני עדין. היא כל הזמן חייבת לתפוס את כל המקום בשיחה. שתלטנית נורא. קשה להשחיל מילה. אני משתדל להקשיב לה אבל זה כמו מלחמה. הוא מסכן, לא מצליח להשחיל מילה וגם אני נאבק. אין לה נקודה בסוף משפט. ישר מתחילה משפט חדש. התעייפתי. סיפרו שעשו שנורקלינג ויפה מאוד פה כי יש פה אלמוגים ענקיים יפים. אולי אלך עם עידו מחר. אולי הם גם יצטרפו שוב. אחר כך ביליתי זמן איכות עם עלמה ועידו בבריכה. צחקנו המון. כיף לנו פה מאוד. כבר רבע לאחת ורומי עדיין לא בכיוון לישון. מקודם קראתי עוד קצת מהספר של אושו והוא מדבר על זה שלהבין את מקור האומללות שלנו זה המפתח לשחרור מהסבל. הוא אומר שחייבים להתעמק ולהבין וההבנה משחררת אותך. אנחנו עדיין מנסים להזמין מלונות לשבוע הבא אך ללא הצלחה.

100 106 108

אני כבר סוכן נסיעות – שעה עם המחשב נכנעתי והזמנתי מלון פשוט בטרינקו Trincomalee כי כל המלונות היותר שווים מלאים. גם הזמנתי מלון ל Anuradhapura ללילה אחד. נשאר לטפל בקולומבו ולדאוג למונית. כבר שתיים ועשרים רומי ישנה כבר שעה וחצי. עידו מעסיק את עצמו ועלמה משחקת שיטהד באייפד. קרן כותבת לה. כבר ארבע. רומי מתעוררת הפוכה ובוכה. אני עבדתי בשעתיים האחרונות כסוכן נסיעות והספקתי להזמין 2 מלונות פה בסרי לנקה. מלון לשני לילות בצ’אנג-מאי ורכבת מבנגקוק לצ’אנג-מאי.

110

מה זה אלוהים – רבע לשש. אושו מגלה לי מה זה אלוהים בעמוד 64:  God is the soul of existence.

The body is nothing but visible soul, and the soul is nothing but invisible body.

המסקנה שלי היא (באנגלית יותר קל):

Body and Soul are like Existence and God.
Existence is the visible God and God is the invisible Existence like the Soul.

אני אנסה לתרגם מה הבנתי ומהי המסקנה שכתבתי באנגלית:

אושו אומר שאלוהים זה הנשמה / נפש או הרוח של הקיום. הוא אומר שהגוף הוא בעצם בבואה של הנשמה / הרוח והנשמה / רוח היא בעצם הגוף שאינו נראה. באנגלית זה יותר מובן.  אני בעצם מסיק מזה ועושה את האנלוגיה בין גוף לנשמה (נפש) ואלוהים והקיום הפיזי. כלומר כמו שגוף ונשמה (נפש) הם יחידה אחת והביטוי הפיזי של הנשמה (נפש) הוא הגוף והביטוי הלא פיזי של הגוף היא הנשמה (נפש) כך גם בין אלוהים והקיום. הקיום זה כל הדברים הקיימים ביקום, כל דבר חומרי וכל דבר חי. זה הגוף. הביטוי הלא פיזי של כל אלו הוא אלוהים. כלומר האלוהים נמצא בכל דבר שקיים בדיוק כמו גוף ונפש רק לכל היקום.

111

מצאנו המון Joy שם בארמונות החול – כבר שש. אני וקרן מבינים שעוד יומיים עוזבים את גן עדן. קשה לנו עם זה מאוד. קרן אומרת שהילדים פה פורחים וחופשיים. עצמאים לגמרי. המקום מושלם. רצינו להאריך בעוד יום יומיים אבל הם מלאים. איך מלאים? לא ברור. הכל פה ריק שוב. אנחנו פה כמעט לבד עכשיו. רק אנחנו וזוג ילדים. יש פה עשרות שפריריות מעל הבריכה. לא ברור איך הגיעו. ראינו שקיעה מהממת. אחת היפות שראיתי בחיי. אני והילדים בנינו ארמונות בחול באקסטזה עד שנהיה חושך מוחלט. ואז הבנו ששכחנו את הזמן ואנחנו מתים מרעב ומחכים שהבו-פה יפתח בשבע. אקסטזה ושמחה זה תמיד כאן ועכשיו כמו שאושו, אקהרט ובודהה אומרים. אז אין פיצולים, אין אתה, אין אגו, אין זמן. שם היינו בתוך הארמונות. היינו הארמונות. לא היינו אנחנו. מצאנו Joy שם בארמונות החול. עכשיו חוזרים לממלכת המיינד. מקלחות ולאכול. לא אכלנו מהבוקר. לא ברור לי איך טס היום. איך הוא נגמר כבר? ככה זה בגן עדן. אין זמן. הוא טס. ארוחה מאוד טעימה. קרן אכלה מלא סרטנים על הגריל. אמרה שהכי טעים שאכלה. אני בין השאר אכלתי אורז מתובלן בקינמון. מאוד טעים. אחרי הארוחה הלכנו לבדוק אם ארמונות החול עדיין במקום. הראנו לקרן את הארמונות שבנינו. תשע בחזרה לחדר. יום קסום.

128 130  117  149

3 thoughts on “God is the soul of existence – ?מה זה אלוהים

  1. אתם כאלה מקסימים, תמונות מדהימות מגן העדן שלכם. קרנושה את נראית מהמם!!!!!
    תמשיכו להנות יקרים
    מתגעגעת ואוהבת

  2. אני מסכימה איתך לכל מילה, נכון שכבר אמרתי את זה כבר מיליארד פעמים, אך כל פעם שאני קוראת מחדש ההתרגשות שלי היא בשמיים. היכולת שלך להיות כל כולך בהווה, ולהינות עד הסוף, ביחוד עם הילדים זו המתנה הכי עשירה שאני יכולה לעלות על דעתי. אין לי יותר מילים….נפלא, גם השידרוג של הילדים בהתייחסותך להכל. כאן ועכשיו. אין דברים כאלה. טוב הבנו. היום יום ששי, יום הספורט שלי, הליכה כמובן. קמתי עם כובד בכל הגוף. אבל אין מצב…כמובן שצעדתי את כל הסיבוב הרגיל, היה לי מאד קשה, אבל לא ויתרתי, גם בגלל שאני לא בטוחה שזה לא טריק של המייד. בקיצור, אין מצב שאני מוותרת על ההליכה ששי שבת בינתיים, והוסיף גם את יום שלישי בתחילת ספטמבר. השליטה שלך על המייד ב- לא יודעת להגיד 80% מהמקרים?, מה שאני רוצה לשאול זה מה קורה עם השליטה שלנו על הגוף, הגוף שלנו יש אישיות בפני עצמה. נאמר איך אפשר להגיד לחלקים שלנו בגוף תשארו בריאים שהמייד ישלוט ולא הגוף. אולי מדברת שטויות, בכל זאת, בטח תגיד, אי אפשר לשלוט בגוף, אפשר רק לעזור לו ע”י כל האמצעים העומדים לרשותינו, כמו ספורט, אכילה נכונה וכו’. תמשיכו לבלות ולהינות.
    נשיקות, חיבוקים וכל האהבה שיש בעולם

    אמא

Leave a Reply

