Yala – ספארי ב

ספארי ב-Yala

היום ה-96 למסע – יום שלישי, 09 ביולי

ריצת בוקר, תענוג – אני מתעורר בחמש וחצי. כולם עדיין ישנים. בחוץ מקהלת עורבים. היום ניסע לספארי ב Yala. רק כשלוש שעות נסיעה לכיוון מזרח. זאת שמורה אמתית של המון חיות וביניהם נמרים ופילים אסייתיים. ספארי אמיתי. לא כמו ברמת גן. כולם קמים בשש וחצי חוץ מעלמה. אני כותב את הפוסט של אתמול. אני עושה קצת תרגילי התעמלות בוקר ונזכר שיש פה חדר כושר קטן עם הליכון. כל הודו לא התאמנתי בריצות ואני מניח שהכושר שלי ירד. אני הולך לבדוק את זה הבוקר. בגדי האצן במזוודה שאכסנו. לא נורא אסתדר. שבע וחצי אחרי מאבק קטן עם ההליכון אני מתחיל. שמונה ועשרה סיימתי. רצתי כ5 ק”מ בקצב איטי של 8.5 קמ”ש. תענוג. מת על ריצות. כיף גדול אחרי כל כך הרבה זמן. עידו גם בא לבקר. יש פה שולחן פינג פונג ברמה אז אנחנו משחקים קצת. אני רטוב בטירוף. איזה משחק כיפי. עידו מבסוט, משחק ולומד צ׳ק-צאק. שמונה וחצי עולים בחזרה לחדר. הבנות מחייכות פה. קרן ירדה ללובי לשלוח קצת אימיילים. אני עם שלושתם ומתקלח אחרי האימון.

002

מרבדי אורז ירוקים, כמה יופי – יורדים לארוחת בוקר. פוגשים את ניל. ניראה שגם הוא מקבל פה תנאים טובים. כבר תשע ועשרים ומעונן היום. הכל רטוב, ירד גשם בלילה והבוקר. כבר עשר אכלנו מלא. טעים ומוגש נורא יפה. ביקשו שאמלא טופס שביעות רצון ומליאתי בכיף. קיבלו ציון גבוה. קרן אמרה שנמליץ על המלון לחברים שבאים לסרילנקה שם המלון Mandara. אני בלובי עם עלמה ורומי מנסה להעלות תמונות אבל האינטרנט פה איטי רצח. קרן ועידו עלו לארוז ולשלם. 11 בדיוק כולם באוטו יוצאים. הם ביקשו ממני המלצה ב trip advisor וכתבתי להם בשמחה. 11 וחצי רומי נרדמה. הדרך נורא יפה. מאוד ירוקה ומישורית וגם מקדשים בודהיסטים. עצרנו לשתות מהקוקוס הכתום. טעים. ניל מספר שזה משקה שנותן אנרגיה והוא שותה כל בוקר. עידו טעם ולא אהב. רומי התעוררה מהעצירה הזאת. האישה שמכרה לנו את הקוקוס מחייכת אלינו. הם בכלל מאוד חייכנים פה בסרילנקה. כבר עשרים לאחת. נפוץ פה מאוד ללכת עם שמשיות. בעיקר נשים. אנחנו רואים פה המון בצדי הדרך. אנחנו רואים שדות אורז מדהימים. מרבדים ענקיים ירוקים בתוך מים. המרבדים הירוקים מהממים ביופיים. אני רואה מלא תלמידי בית ספר עם תלבושת אחידה לבנה ועניבה. מדהים כמה שזה יפה. התלמידים עם הרקע של שדות האורז העצומים הירוקים. גם נהרות ומקדשים. כמה יופי יש פה. כבר נוסעים שעתיים. הדרך יפה ונעימה.

013 007 008 014

לספארי או לבריכה ושמש? – אחד וחצי אני וקרן נרדמים באוטו. אין כמעט תנועה. הוא נוסע לאט. שתיים ורבע אני קונה מלא נשנושים בסופר. שתיים וחצי מגיעים למלון מהמם. עם בריכה והכל מאוד רגוע . יש פה שלווה ואנרגיה טובה. עלמה ישנה גם בחצי שעה האחרונה והתעוררה. אנחנו מכניסים את התיקים לחדר. חדר גדול, נקי ויפה. הבריכה והגינה בחוץ מצליחים לבלבל אותנו. אולי נהנה מהמלון והשמש ומחר ספארי? התלבטויות קשות מאוד. אני שואל את עידו, מה אתה מעדיף ספארי או בריכה. הוא אומר ספארי. אז ממשיכים לספארי. זה לא גן חיות. זאת שמורה אמתית של חיות אותנטיות שחיות פה. שטח השמורה, הפארק הוא עצום ונמצא בדרום מזרח סרי לנקה. בקצה של סרילנקה.

025 028 044  032

035 038

בספארי – הגיע נהג הג’יפ. ג׳יפ ענק וגבוה.  עלמה אומרת לי אל תכתוב . תסתכל.  אני ועלמה מאוד התקרבנו פה. יש לנו קשר מיוחד כי אנחנו מאוד דומים. אני מתרגש לקראת הספארי. יש נוף מטורף מצד ימין של שדות אורז בצבע ירוק בהיר שאף פעם לא ראיתי ומצד שמאל ביצה ענקית מלאה פרחי לוטוס ואגם מאחור. פסיכי לגמרי. הדרך מלאה שדות אורז בצבע ירוק בהיר וזוהר. בחיים לא ראיתי מרבדים ירוקים נוצצים כאלה. בא לי לשכב באמצע השדה. עכשיו נוסעים בכביש עפר. הנהג שלנו צעיר ולא מדבר כל כך טוב אנגלית. קרן מפחדת קצת שהחיות ינסו לתפוס אותנו. הנהג אומר שהוא ינסה למצוא נמרים leopard. כבר שלוש ועשרה ועוד מעט נכנס ממש לשטח השמורה. הג’יפ פתוח וחם. קצת מזיעים אבל עדיף מאשר שיהיה קר ויירד גשם. אני שואל את הנהג מתי פעם אחרונה הוא ראה נמר והוא אומר שכל יום. מגניב. קרן קצת לחוצה. שלוש ועשרים רואים קופים מהממים. משלמים ונכנסים.

047 045

עוד ספארי – ישר רואים פיל אסייתי מהמם. נכנסים רואים שועל שזה נדיר. וגם תנין, גם חזירי בר. אני מסביר לעלמה שזה ספארי אמיתי שפה גרות החיות ולא מאכילים אותם ודואגים להם. זה פשוט הבית שלהם. עכשיו רואים תנין עם פה פתוח. הנהג מסביר שכך הוא מקרר את עצמו. כל הדרך עידו ועלמה רוצים לפגוש נמר. ארבע כבר ורואים שפן פראי מהמם. הנוף פה מהמם עם התכלת של השמיים, העצים, בריכות המים והים שמופיע לפעמים. רואים תנינים אוכלים באפלו. עשרה לחמש עצרנו חמש דקות ליד הים. רק אני ירדתי מהג’יפ. הלכתי לחוף הים. אני מביט למעלה מעל איזה שיח ורואה מאות שפריריות. מראה מדהים. פשוט מאות מרחפות מעל השיח. פעם ראשונה שאני בספארי אמיתי. אני בעיקר התלהבתי מהנוף.  עכשיו חוזרים לכיוון המלון. כבר יש אכזבה שלא נפגוש נמר. גם רק פיל אחד, עלמה מאוכזבת. בחזרה פוגשים עוד פיל. בהמשך רואים כמה ג’יפים בצד הדרך. הנהג טס לכיוון שלהם. נמר! יושב על סלע כ50 מטר מאתנו. כולם מצלמים אותו ומתרגשים. לעלמה לוקח שתי דקות עד שהיא רואה אותו בכלל. איזה שמחה. חבל שאומרי לא כאן. קרן אומרת.  חמש וחצי בדרך חזרה. עכשיו קריר יותר והצבעים משתנים. מקסים. עוצר נשימה זה תיאור לא רע.

065 067 080 082 113 136 149 162

Leopard:

173

יום מלא חוויות, מלא פינוקים – עצרנו וקנינו ערק קוקוס כמו שניל המליץ וקנינו גם לניל בקבוק מתנה. הגענו חזרה למלון בשש וחצי. מיד קפצנו לבריכה המזמינה. המים היו חמים ונהנו מקצת אור עד שהחשיך בסביבות שבע. המשכנו לשחות גם בחושך. היה כיף לשחות במים חמים באוויר הפתוח. הנוף בסביבת המלון דומה לספארי. שבע וחצי בחזרה לחדר. כולם מתים מרעב כי אכלנו רק ארוחת בוקר וקצת נשנושים בספארי. עשרה לשמונה במסעדה. שמונה וחצי עוד אוכלים. איזה התחזרות. איזה טעים. ברמות על. מזמן לא אכלתי אוכל איכותי כזה. בו-פה עשיר וטעים ברמות. רומי כבר מדברת סינית, מעולפת. אני מצחיק את עידו ועלמה וכולם צוחקים בדרך חזרה לחדר. זה קרוב ממש. יום מלא חוויות, מלא פינוקים, סוף של יום. כולם מרוצים מהבחירה לנסוע לסרילנקה ובינתיים כל יום יותר טוב מהקודם. מחר יום חדש כנראה נמשיך לNUWARA ELIYA  או שנשאר במלון המפנק. קרן אמרה מתישהו היום שחווית הודו חיזקה את כולנו. מבחינתי עכשיו אפשר להתפנק ולהרגיש טוב אחרי שהתחזקנו בהודו.

193

4 thoughts on “Yala – ספארי ב

1. הי בן
    מצויין שאתה מעדכן וכמה שיותר – מסלול דומה לשלנו אבל לא אחד לאחד.
    דז’ה וו – אבל הפוך – יש בכלל דבר כזה?

• בכיף! יש לי גם המון תמונות אבל האינטרנט זוחל אז קשה להעלות. ברגע שיהיה שיפור אני אעלה את התמונות.

2. משפחת פאר, אני ממש שמחה לראות אתם מתעוששים מהודו, ובאיזה דרך מדהימה בסרילנקה.
    נועם ממש מתה לדבר עם עלמה ועידו, מתי אתם מגיעים למקום עם אינרנט נורמלי ?