Mirissa – בריכה וגשם במריסה

בריכה וגשם במריסה – Mirissa

היום ה-95 למסע – יום שני, 08 ביולי

מוקדם מאוד – ארבע וחצי כבר. אנחנו ב- Hikkaduwa. התעוררתי בשתיים וחצי ולא יכולתי להמשיך לישון. הריח החזק של הרטיבות או עובש הציק לי. התחלתי לעלעל במה שכתבתי לפני הנסיעה ובימים הראשונים. ניראה שהיה לי המון מה להגיד ולכתוב. עכשיו פחות, עכשיו אני יותר מתעד את החוויות שלנו אני פחות מספר על עצמי ועל מה שאני מאמין ועל מה שלמדתי לאורך השנים. אני לא שופט ומחלק ציונים. אני רק מנסה להיות מודע יותר.

שאלות על הבוקר – המיינד זורק לי הרבה שאלות: האם נרדמתי לאחרונה? אני ישן בטיול הזה? מה עם הריצות? מה עם מדיטציות? מה עם יעדים ובדיקת סטטוס? מה עם בהירות גבוהה לכיוון הבא. השלב הבא של חיי? מה עם הזרעים שזרעתי לגבי העתידים האפשריים? אילו מהזרעים נבטו? צריך עוד להשקות?  מה קורה לזוגיות עם קרן? מה עם היחסים עם הילדים? האם יש פה סינרגיה? האם אני בארץ המובטחת ועכשיו רק לתחזק?  איפה נרצה לגור שנחזור? נשאר בשכונה? מה עם המחשבות לגור בחול לשנתיים?  מה עם הרעיון לכתוב ספר? מה עם הרעיון לפתוח עוד סטארטאפ אבל קצת אחר? מה עם הרעיון לחזור לאקדמיה וללמוד וגם ללכת למסלול של הוראה? מה עם התוכנית לפתוח מקום שבו אפשר לעזור לאנשים להיות יותר מודעים, מעין מכון כושר לראש משהו שמשלב את אקהרט ניסים רפי וסטיבן? מה עם להפוך למאמן עסקי? מה עם להיות יותר רך גמיש וקליל? איפה אני נמצא עם כל השאלות הללו. קצת איבדתי כיוון ותחושה. חייתי המון בממלכת הכאן ועכשיו. מעולה. לא חלמתי. הייתי נוכח ולכן השאלות הללו לא עלו בכלל לאחרונה. ללא טרדות. הרבה שקט. המון זמן איכות עם הילדים. אני קרוב אליהם כמו שלא הייתי מעולם. כיף לנו ביחד. אני וקרן כל היום ביחד אבל אין לנו מספיק זמן לבד בלי הילדים. אבל אנחנו דואגים מאוד אחד לשני. רומי עדיין מאוד תלויה וקשורה לקרן. רוצה רק אותה שקשה לה.

יוצאים מהמלון – רבע לשש. אני מביט אל הים, על הגלים מהחלון פה במלון בסרילנקה בהיקדואה. עיירת נופש. כולם ישנים. אני מאוד עייף. כבר חושב ומהרהר כשלוש שעות. כיביתי את המזגן ושומעים את הגלים מתנפצים על החוף. יש רוח חזקה שמעיפה את עלי עצי הקוקוס הגבוהים פה מול המלון ממש על החוף. איכשהו נרדמתי בשש עד שבע ורבע. אני קם עייף נורא. כולם פה כבר ערים. עפים מהחדר בלי להסתכל אחורה. יורדים לארוחת בוקר. זה בו-פה כזה כמו במלון של וועד עובדים. הצוות פה ממש מנסה לעזור עם הכל. הם חמודים. רואים שהמלח לא יוצא לי מהמלחייה וישר רצים ומביאים לי מלחייה חדשה. היה תור של בן אדם וחצי בחביתות וחזרתי למקומי אז באו אלי ושאלו איזה ביצה אני רוצה. זה לעלמה כמובן, אני לא אכלתי ביצה מספטמבר. כבר שמונה. יום יחסית בהיר. יותר מאתמול.

ברכב לכיוון דרום – שמונה וחצי ברכב. אני מגלה שהאיים המלדיביים  הם רק 45 דקות טיסה מקולומבו ויש שם מלונות מפוארים ברמה עולמית. אני הולך לבדוק את זה לעומק. אני מבקש מניל המדריך נהג שלנו שיבדוק לנו עלות של טיסה למלדיביים. אני וקרן קולטים שרומי יושבת לבד בכיסא, בלי מוצץ ושרה לה שירים. מדהים. גם משחקת לבד עם הנסיכות של עלמה. תשע בבוקר הגענו לGalle זאת עיר גדולה יחסית יש פה נמל ומבצר הולנדי שאנחנו הולכים לבקר בו. אנחנו רוצים לעצור אבל הילדים לא כל כך. אין מה לעשות אנחנו מחליטים. תשע וחצי בחזרה. זה היה סיבוב קצר לראות את הנוף של הים והמגדלור פה. מכר לנו רוכל אחד מטבע מהמאה ה17 עידו התלהב. יכול להיות שזה לא אמיתי אין לי מושג. ממשיכים למריסה Mirissa שזה ממש בדרום סרילנקה. כבר עשר ועשרים. קרן ישנה באוטו. הבנות משחקות יפה. אני בוהה בנוף של החופים, הים ועצי הקוקוס. עוד מעט נגיע ונמצא מלון מפנק שהילדים יוכלו ליהנות מהבריכה והשמש.

052 055 064 070 061 066 073

היום בתוכנית, סתלבט. אתמול היינו בנסיעה כ5 שעות. הוא נוסע לאט כ50 קמ”ש כל הזמן. הגענו למלון חמוד, לא משהו אבל הבריכה בשיפוצים אז ממשיכים לראות עוד אופציה. הגענו למלון אחר, יותר חדש ומפואר. הראו לנו כמה אופציות של חדרים. לקחנו סוויטה ענקית, משהו ענק עם ג’קוזי מאוד מפואר. אולי 60 מטר מרובע. נוף מטורף של גם ים וגם נהר. מוזר כל הסוויטה מלאה בווילונות שבלתי אפשרי להרים אותם וליהנות מהנוף. חבל. כבר רבע ל12 והילדים פה באקסטזה מהחדר הענק והמדהים הזה. ירדנו לבריכה. אנחנו לבד פה. בתוך המים. קרן בחדר מכבסת. פתאום יורד גשם מבול ואנחנו במים. באים לצאת ופתאום הגשם מפסיק לגמרי. גם יש טיפה שמש. נשארים ואחרי רבע שעה שוב גשם שוטף. יוצאים מהמים. באסה וצחוקים ביחד. בדיוק קרן הגיעה. צוחקת עלינו ומצלמת אותנו נרטבים מהגשם. עלינו לחדר. רומי נרדמה תוך דקה.

080 083 089 098 103

עוד במלון – ירדתי עם עידו ועלמה לאכול ושלחתי לקרן אוכל לחדר בהפתעה. שלחתי את עידו לבדוק מה עם קרן ואם ההפתעה הצליחה. אכן הצליח. המסעדה נעימה, רואים את הבריכה. אנחנו לבד והצוות אדיב ומשרת אותנו כך שנרגיש נעים. חזרנו. רומי עדיין ישנה. חמש אני חוזר עם הילדים לבריכה. יש רוח וקריר. אני רק מרטיב רגליים אבל רומי ועלמה נכנסות. מסתבר שזה מלון בוטיק. קרן אוהבת אותו. איזה קיצוניות בהשוואה לאתמול. ירדנו לחוף קצת לחפש צדפות וליהנות מהנוף של החוף. חזרנו למלון ותכננו את המשך הטיול מחר עם ניל המדריך. מחר ספארי ב Yale. נסיעה של כ3 שעות. הצלחתי גם סוף סוף להזמין מלון מפנק לשבוע הבא. שישה לילות בחוף המזרחי Padikudah שזה אזור שיש בו מים רדודים לעומק של כמה ק”מ לתוך המים והוא בין החופים הארוכים בעולם עם מים רדודים לאורך של כמה ק”מ אל תוך הים. אז אפשר לשחות בו כמו בריכה וללכת אל תוך הים ברגל לכמה ק”מ. מדהים. נהיה שם מיום ראשון עד שבת ואז יישאר לנו עוד שבוע בסרילנקה שאין לנו מושג עדיין מה נעשה. אולי נטוס לאיים המלדיביים או שנתכנן עוד כמה ימי טיול בסרילנקה, בטח יש עוד המון מה לראות .

111 112 115 118 127 145

ערב במלון – חמישה לשבע. אני בלובי, מעלה את הפוסט של אתמול. יורד פה גשם מבול אגרסיבי ביותר עכשיו. זה נמשך רק כמה דקות. אבל חם וממש לא קר. אני מחכה לחבר’ה שלי לרדת וללכת לאכול במסעדה של המלון. הם מגיעים. כולם מזמינים מנות. אנחנו לבד. מחכים דיי הרבה. כשנכנסנו שאלו אותי אם הזמנתי. לא הבנתי למה הם התכוונו. עכשיו מגיעים למסעדה זוג וילד בשנות העשרה. הם נראים ממזרח אירופה. אחרי שתי דקות מגישים להם את המנות. עלמה אומרת זה לא פייר, הם רק הגיעו. עכשיו הבנתי שנהוג להזמין את המנות מראש ואז אתה ישר מקבל. מוזר. עכשיו עוד אישה מבוגרת ואחת צעירה. אולי אם ובת. גם הן מקבלות דיי מהר. בסוף גם אנחנו מקבלים את המנות. רומי קצת מרעישה. אבל לפחות היא יושבת לבד בכיסא של ילדים קטנים מוגבה. אכלנו, שבענו וחזרנו לסוויטה. אני משחק טאקי עם עלמה ואח”כ עם עידו קצת. אח”כ אני מתעלף במיטה. גם רומי נרדמה וקרן כמעט נרדמת איתה. עכשיו עידו ועלמה מוציאים את קרן מהמיטה והם משתוללים יחד בסוויטה. הם רצים פה ומשחקים אחד שתיים שלוש דג מלוח. הם צוחקים בטירוף ורצים. כיף לראות את זה ואני נרדם תוך כדי.

6 thoughts on “Mirissa – בריכה וגשם במריסה

  1. נשמע שרגוע יותר אצלכם
    תהנו מהיופי השלווה והנוף
    חיבוקים
    שרון😊

  2. כל השאלות והחפירות של המיינד-כל כך מוכר!!! מבחינתי להיות בחופש אמיתי זה לשחרר את הצורך לחפור במחשבות, לתכנן ולנתח כל הזמן. שמחה מאוד בשבילך שהצלחת להניח לכל השאלות – עבורי זה סימן אמיתי לחופש, לשחרור,לשלווה!!! כל עוד אתה מצליח להיות בכאן ועכשיו אתה זוכה להנות באמת מהחוויות, מהילדים מקרן ומהכל, בלי לברוח למחשבות על העתיד…
    נהנית כמו תמיד לקרוא אותך וללוות אתכם במסע המאלף שלכם-מסור לקרן שאני מתה עליה ומתגעגעת מאוד!!!
    נשיקות לכולכם

    • תודה טל. כיף לשמוע ממך שוב את החכמה שלך וזה כמו לשמוע את עצמי. אנחנו במקום מדהים היום! וגם אחרי ספארי אמיתי ונופים מטרפים גם פגשנו נמר בספארי! סרי לנקה מהממת לפחות ממה שראינו היום

Leave a Reply

