Naggarהטיול ל

הטיול ל-Naggar

היום ה-81 למסע – יום שני, 24 ביוני

בוקר חורפי – אני מתעורר קצת לפני חמש בבוקר. קר. הכל רטוב בחוץ. ירד גשם ואין חשמל. לא מצליח לחזור לישון. קורא את כל ynet מהאייפון שלי. רומי ביני לבין קרן. כבר שש והיא רוצה סרט באייפד. אין עדיין חשמל. אני מציץ מהחלון ורואה קבוצת תרמילאים עם תרמילים גדולים על הגב הולכים או באים. יותר הגיוני שמגיעים לכאן. אני נזכר אתמול שראינו כמה מטיילים שחולצו בהליקופטר מספיטי וקינור. הכביש קרס והם חולצו. הודו 2013. כבר שבע. התחלתי את הפרק האחרון בספר על הבודהיזם Nirvana is beyond concepts. אין זכר לחשמל. שבע וחצי גם עלמה קמה. קרן חזרה לנמנם. עידו ישן. בוקר חורפי. שמונה גם עידו קם. יורד עם רומי לקנות ביסקוויטים. פגשנו את מלודי, אביבית וטל. הם כבר עמוסים על הרכב בדרך לקאסול. קרן אומרת שיש לה הרגשה שכבר לא נפגוש את מלודי בהודו. עידו יורד להביא לנו פעמיים אמריקנו גדול. אני ועלמה משחקים טאקי. ברקע בטלביזיה הסרט טיטאניק שתמיד מזכיר לי את הקולנוע בפאריז שראיתי את הבכורה עם איזבל וכל המשפחה שלה. החשמל חזר. שמונה וחצי. עידו שיעורים. עלמה משחקת עם עצמה. רומי באייפד. אני בטיטאניק וקרן באייפון. בוקר יום שני. הכל מושלם. עידו לומד מילים באנגלית ואני ממציא לו במחברת 100 מילים חדשות. כבר עשר. קצת מעונן היום.

טיול לנאגר – אני רוצה שנסע לטייל בנאגר, עיירה כ20 ק”מ צפונית מפה. יש שם טירה מעניינת. יאללה כבר, אני מאיץ בקרן. היא מחכה שיבואו לנקות לנו את החדר.  בינתיים אני קורא על נירוונה. עשר ועשרים בא הודי לנקות. אוכלים כריכים ברחוב. הזמנו מונית לטיול לעיירה בשם Naggar ואולי אחר כך למפל יפה במקום שנקרא Jana. כבר 11 ועשרים במונית. עוצרים להוציא כסף. היום קצת מתבהר. זה שעה בערך נסיעה כך מסביר הסוכן נסיעות ומשם עוד כחצי שעה עד למפל כי מטפסים למעלה בהר. 12 ועשרה מגיעים לכפר נאגר. רומי ישנה כל הדרך. אני מספר לעידו ועלמה סיפורים כל הדרך, ממציא כל מיני סיפורים. הם כל הזמן אומרים לי תמשיך, אבא. חמודים. היום הסיפורים ממש מוצלחים. הגענו לגלריה בכפר. רומי קמה. ממשיכים לטירה של נאגר. הגענו. קצת אכזבה. מבנה מעץ ואבן, נוף יפה אבל לא יותר מידי. הטירה הוסבה למלון.  כבר אחת בצהריים. ראינו את הטירה ב10 דקות. מה עכשיו? לא ברור. או שממשיכים למפל או בחזרה או לאכול פה במסעדה של הטירה. אחד ועשרים עדיין בטירה. אנחנו מדברים עם משפחה של הודים מדלהי. הם יודעים אנגלית פרפקט האבא עורך דין. הם מזמינים אותנו אליהם לדלהי להתארח. חמודים. הוא נותן לי כרטיס ביקור. הם רוצים להצטלם איתנו אבל עלמה שואגת ובוכה. טוב הם ברחו מפחד מעלמה. אחד וחצי במסעדה של הטירה עם נוף משגע. במסעדה יורד עלינו קצת גשם כי אנחנו יושבים במרפסת ונכנס גשם מהצד. קצת נשנשנו, לא אכלנו. לא כל כך טעים. ממש מעונן אז לא נלך למפל. כבר שלוש בדרך חזרה. רומי נרדמת באוטו שוב. רבע לארבע בחדר.

035 029 027 041 021 050 018 019 058

ערב בלילי – חמש יוצאים שוב. אוכלים אצל לילי ארוחת ערב. כבר שש וחצי אני פוגש ישראלי צעיר שרוצה להיות חוקר מוח. הוא מטייל פה כבר כמה חודשים. הוא מתעניין בשאלות על אושר ועל הפיזיולוגיה של המוח. מצא לו על מי ליפול. אני שואל אותו 100 שאלות ב10 דקות. מסכן. הוא צעיר וחמוד. מאוד אינטליגנט. איך שאני פוגש משהו שמתעניין בשאלות על אושר אני יורה צרורות. טוב תרגיע אני אומר לעצמי בלב. תוריד את רמת האנרגיה. אני מודע לעצמי אבל לא תמיד מצליח לשלוט בעצמי. אני מחייך בפנים. לא שופט לחומרה. רק מחייך לי בפנים. הוא מספר לי על מה שהספיק בטיול ומה הוא מתכנן. גם הוא התחיל עם כל משפחתו בתאילנד וחגגו 50 לאמא שלו. אחר כך הוא המשיך לבד.  בחדר עכשיו עם כאב ראש. משחק עם עלמה טאקי. עידו וקרן הלכו לסידורים. רומי בגיגית. לי כואב הראש. מחר יום הולדת לקרן. לפני השינה היא כותבת פוסט בפייסבוק ושולחת לעצמה איחולים. אחרי כמה דקות היא רוצה להציץ אם יש תגובה ואני משכנע אותה לישון ולחכות להפתעות בבוקר. היא תודה לי בבוקר. לילה טוב, מנאלי. כמעט שבועיים בעיירת התיירות החורף של צפון הודו.

One thought on “Naggarהטיול ל

1. יכול להיות שעידו גבה או שזה רק נראה ככה בתמונות, הוא נראה כלכ כך גבוה, איזה ילד מדהים,