הזמן עצר בדארמקוט

הזמן עצר בדארמקוט

היום ה-60 למסע – יום שני, 03 ביוני

לא חייבים להספיק כלום – שיא חדש של שמונה וחצי שעות שינה. שש וחצי, קרן ורומי כבר ערות. רומי באייפד וקרן חזק באייפון.  הבנתי שוב היום שאין לי מה להספיק פה, ואין לי אחרי מה לרדוף פה. טיול סוסים עם עידו, טיול למפלים, טרק לטריון, שיעור בישול עם הילדים, להקשיב להרצאה על בודהיזם במרכז טושיטה. לא צריך לרדוף ולסיים כלום. הכל כבר בסדר. אם ייצא אז בסדר. גם לא לחוץ להמשיך הלאה, אפשר גם להישאר. הכל בסדר כבר עכשיו. לא רודף אחרי כלום. אני נכנע לחיים ולרגע הזה. שחררתי לגמרי. אני מרגיש הקלה. פתאום לא צריך כלום. הרי גם אם אסיים את כל הרשימה, יופיעו פריטים חדשים ברשימה. אז זהו, סגרתי את הרשימה. אם אעשה משהו נחמד, סבבה אבל אני לא עובד פה בלהספיק את כל הפריטים במשימה כמו משימות לפרוייקט. מה לעשות, שנים אני עושה פרויקטים. תהיו סלחנים. אני לומד לשחרר. המחלה והייאוש עזרו לי מאוד. יש כל מיני חברים מוזרים לפעמים. לפעמים כאב בטן וייאוש הם מה שאתה צריך כדי ללמוד משהו.

ברד כבד – שמונה. גשם שוטף יורד עכשיו. גם ברד חזק. התחילו לזרום פה כל מיני נהרות קטנים מעוצמת הגשם. הפסקת חשמל שוב. כל הזמן נדלק ונכבה פה. התקלחתי בחושך עם נר. למרות שבוקר, נורא חשוך בגלל העננים. באמצע המקלחת חזר החשמל. הלכנו לסנג’י שנחלש הגשם. אני שוב אוכל רק אורז לבן וצנימים. עלמה שוב התנהגה נורא במסעדה. היא שיחקה רביעיות עם עידו וקרן וממש התעצבנה שהייתה צריכה לתת קלפים. התחילה להתבכיין ולהפריע לסביבה. הוצאתי אותה ועשיתי לה שיעור. חזרנו לא לפני שהבינה איך צריך להתנהג ובקשה סליחה מכולם. 11 וחצי בחזרה לחדר. השמיים שוב כחולים. לא ייאמן שלפני שעתיים ירד מבול חזק וברד כבד.

דלאי-למה – קרן תיכף הולכת לראות את ההרצאה של הדלאי-למה בצהריים, במקלאוד-גנץ במקדש שלו. יש שני מפגשים ביום: אחד בבוקר ואחד בצהריים למשך שלושה ימים. פעם בכמה חודשים הוא מופיע ומדבר בפני קהל. כמה אלפים באים לראות אותו. הבוקר לא היה אפשרי בגלל הגשם הכבד. לא ברור אם אנחנו נוסעים מפה מחר או לא. אני החלטתי לא להחליט ולא להוביל. שקרן תחליט ותוביל. אני יכול בקלות אבל אני לא רוצה. אני נכנע להישאר או להמשיך, הכל ממש בסדר. לא משנה. לא צריך לכבוש, לא להשיג כלום ולא להספיק. אני נכנע לגמרי ובחיוך. התחלתי לקרוא אתמול את הספר של הדלאי-למה the meaning of life אבל לא כל כך התחברתי. אולי אתן לו עוד צ׳אנס או שאעבור לספר של אושו שקניתי ולא קראתי עדיין. 12, קרן הלכה גם בלי הטלפון כי אי אפשר להיכנס למקדש ולהרצאה של הדלאי-למה עם מצלמה או טלפון. רומי ישנה עד שתיים וחצי. עידו ועלמה ראו סרט. אני העליתי פוסטים. קרן חזרה כבר שתיים וחצי. ספרה שהיה מיוחד וראתה אותו מקרוב. לא נשארה להרצאה. רק רצתה לחוות את המפגש. ממילא ההרצאה מתורגמת ומוקרנת עם מסכי ענק.

אחה”צ – ארבע יוצאים לבגסו ברגל. כבר לא ביקרתי בבגסו כעשרה ימים מאז שנסעתי לוארנאסי. עוצרים אצל דודו פלאפל. אני נשקל שוב במרפאה בבגסו ושוקל 64.5 קילו או בעצם בין 60 ל64 כי המשקל פה מזייף, ירדתי 2 קילו בכמעט שבועיים. לא נורא, יעלה בחזרה בקרוב. עשרה לשש מחכים לריקשה. היה המון מצב רוח. אני כבר ממש מרגיש טוב. שרנו וצחקנו כל הדרך בריקשה. עכשיו אצל סנג׳י רק אני אוכל כי כולם שבעים מהפלאפל.  מרק ירקות עם אורז ומומו עם תפוחי אדמה. שבע. אכלתי. מקווה לטוב. רק אני ועידו פה. הבנות בחדר. יש פה מלא ישראלים שמתאמנים בג׳אגלינג. מוזר איך היום הזה התחיל במבול וברד וכל כך נעים וכיף כל היום. כולם עם קצר ונעים גם עכשיו בשבע. שבע ועשרה בחזרה לחדר.

002 006 009 015 017 019 022

מסיבת קלפים – אני משחק קלפים עם עלמה ועידו. משחקים משחק רביעיות וגם אני מלמד את עידו ועלמה משחק קלפים חדש בשם 13 . כבר כמעט תשע בערב . רומי ישנה וקרן מגיעה אחרי שהרדימה את רומי. גם קרן מצטרפת למסיבת הקלפים. צוחקים פה וכיף. זמן איכות. אין טלוויזיה. אין מקרר. אין כלום. אומרים תודה שיש חשמל ואור. אפילו לא התקלחו היום. לא נורא. נסחפנו בקסם של הרגע. אושו אומר שהחיים עם השמחה והאושר הטבעי זה ברגעים שאתה מאבד את הזמן ורק בהסתכלות לאחור מבין את עוצמת החוויה. אתה לא שם לב שזה קורה בזמן אמת כי אתה שקוע במה שאתה עושה ונהנה. אלו היו שעתיים כאלו. תשע וחצי זהו מסיימים את המסיבה.  חיינו פה את הרגע היום. בלי לתכנן. בלי לחשוב. בלי להספיק. הזמן עצר.

One thought on “הזמן עצר בדארמקוט

  1. התמונה של עידו נהנה מהחיים בתוך הטוקטוק
    גרם לי לצחוק עד דמעות
    ולהתגעגע אליכם מאוד .
    מכירה מעצמי את התחושה של הזמן עוצר כשאני יוצרת בחרוזים
    שיהיה לכולכם יום עם המון אור שמחה ואהבה
    שרון😊

Leave a Reply

