טאי צ’י בהימלאיה

היום ה-43 למסע – יום שישי, 17 במאי 2013

מוקדם בבוקר – נרדמו אתמול נורא מוקדם. קמתי בארבע בבוקר, התאמצתי לחזור לישון. שוב קמתי בחמש ועשרה. קרירות של בוקר. רק ציפורים וצלילים של עופות בשמיים. מבין פתאום שכבר חודש וחצי כולנו פה בלי טלוויזיה. כבר שכחתי מה זה. ממש לא חסר לי. זה לא חסר לאף אחד פה. אני עושה קצת צ׳יקונג בבוקר ומכין לי תה. כותב לי לבד במרפסת. כבר שש וחצי, רומי וקרן מתעוררות. אני שומע אותם מהמרפסת. רומי במיטה שלנו. אין לי מושג איך הגיעה. מכין קפה לי ולקרן. שבע, שם מוסיקה נעימה ומתאמן קצת בטאי צ’י. קרן באייפון. עידו ואני בדרך לבל-רם. עידו בא איתי לצלם. עשרים לתשע. עלמה עדיין ישנה שעזבנו.

טאי-צ’י בטבע – תשע וחמישה. בל-רם מתלבש ותיכף נצא החוצה לעשות טאי-צ’י בהימלאיה . גם הגיע לפה איש צעיר מנורבגיה לשיעור טאי-צ’י, רק לפעם אחת. הוא שואל את בל-רם על טאי-צי בסגנון יפני. אם בכלל יש משהו כזה. תשע ורבע צועדים למפל אחרי הבית היהודי בבגסו. עשר וארבעים עולים כבר בחזרה. בל-רם אמר שאני קצת איטי וביום חמישי זה השיעור האחרון. הסברתי לו שהוא טועה וביום שישי זה השיעור האחרון. ניסה לתחמן או שלא יודע לספור. השיעור בטבע מופלא. מוסיקה של טבע. נוף שמימיי. אוויר נקי. שמש נעימה. השיעור היה כיף. עידו סובל, מקטר על הבטן שהיא תפוסה. חם לא. משעמם לו.

063 060 059 058 053 064 068 080 081 085

ואראנסי – עצרנו בסוכנות נסיעות בבגסו וקניתי כרטיס טיסה לואראנסי. טיסה מניו-דלהי וחזרה . אגרה תחכה לי. ויתרתי על מקדש הטאג’ מאהל. אני יוצא בשבת ה-25 למאי ממקלאוד ב6 בערב. 12 שעות באוטובוס. מגיע לדלהי ב6 בבוקר ואז טיסה לואראנסי בצהריים. חוזר  בטיסה של רביעי בצהריים ושוב אוטובוס ב6 בערב בדלהי עד מקלאוד ב6 בבוקר של יום חמישי. סה”כ אני אעדר חמישה לילות.

בן 12 ל5 – עשרה ל12 כבר יוצאים מפה לכיוון דרמקוט. לקרן יש שיעור שני בציור אינטואיטיבי. היא שולחת לי סמס שואלת אם אני זוכר להגיע בזמן. אני כמובן לא זוכר אבל אומר שברור שאני זוכר ואני יוצא מהסוכנות נסיעות עוד 2 דקות.  בדרך עידו עצבני וזועף. נדקר מקוץ התחיל לבכות. קשה לו לטפס. היה לו חם. לא כיף היה לו לצלם. בקיצור הוא סובל מהכל ומתנגד לכאן ועכשיו. 12 ורבע קרן הולכת לשיעור. 12 וחצי עידו נרגע. שנינו רעבים אבל הבנות עכשיו חזרו מסנג’י מארוחת בוקר ורומי צריכה לישון בכלל. רומי ועלמה משחקות עם טהר וגם טל פה.  אני מבקש מטל לשמור על הבנות כדי שאני ועידו נוכל ללכת לסנגי לאכול.  נחמד. עידו כבר בסדר. פגשנו גם זוג חמוד ישראלים יואב ומישהי הוא בן 33 והיא בת 23. הוא גם במחשבים. רומי נרדמה באחת ועשרה. נחמד. עלמה מציירת פה עם טהר ורומי ישנה. יניב גם הגיע בדיוק שחזרנו וסיפר שיש פה סושי במקלאוד. אמרתי לעידו שנלך היום והוא סוף סוף מחייך. כבר שתיים ורבע אני עם המחשב. עלמה ועידו רואים סרט באייפד רומי ישנה וקרן בקורס ציור אינטיאוטיבי. נחמד פה לכולם. חם היום. יום נעים יום שישי אבל אי אפשר להבדיל. כבר שלוש ועשרה רומי עדיין ישנה. עידו ועלמה רואים סרט ואני מחפש מלון לואראנסי. מצאתי. הזמנתי ממש על הגאטים Ghat – מיקום מעולה. מלון צנוע. התלבטתי בין מלון מפואר אבל מרוחק כ6 קמ מהגאטים או מיקום טוב ומלון צנוע יותר. החלטתי על מיקום. שלוש וחצי קרן מגיעה. רומי קמה ועלמה ורומי בוכות שתיהן הפוכות ובוכות. ארבע ושתיהן בוכות על קרן. עידו עכשיו בסדר.

סושי במקלאוד – רבע לחמש מתכוונים לצאת למקלאוד. קרן מספרת שיניב-טל-טהר עוזבים ביום חמישי ונוסעים לארץ. אני נוסע בשבת לואראנסי אז קרן לא תהיה איתם פה בדרמקוט. עכשיו מחפשים משפחה אחרת שתבוא במקומם. ירדנו למקלאוד בריקשה. שש עדיין מחפשים את המסעדה היפנית. מטיילים בכיף. קרן מזהה את הגסט-האוס שהייתה עם ענת וליאור לפני 12 שנה. שש ועשרה מזמינים מלא סושי. נו טוב, זה סושי זה? לא ממש. עשרים לשמונה יוצאים מהמסעדה. עשרים לתשע. אי אפשר לקחת ריקשה לא ברור למה אבל מונית אפשר. לקחנו מונית. רומי בוכה רוצה רק ריקשה. פקקים פה כאילו זה טיימס-סקוואר פה.

יוצאים לדרך:

001

הגסט-האוס של קרן מלפני 12 שנה:

003  004

בסושי:

012  011

2 thoughts on “טאי צ’י בהימלאיה

1. תמונות מקסימות, מאד מתאים לך הלוק של הטאי צי…מרגש הגסט האוס של קרן לפני 12 שנה, תמשיכו לאכול סושי ולהנות!!!