אני דג שירים

אני דג שירים

היום ה-27 למסע – 1 במאי 2013

דרוש בידוד – רבע לשש. כולם ישנים. יום רביעי. רוח חזקה מנשבת בחוץ. דלת חורקת. ישנתי טוב הלילה. עד שמונה אני כותב חומרים חדשים לא לבלוג. יש לי רעיונות חדשים לכתיבה ואני כותב אסוציאטיבית מהרגש פשוט מנסה להעביר מהלב אל הדף כמו צינור בלי מיינד. עולה לי רעיון לי ולקרן לקחת כמה ימים חופש כל אחד בתורו לשני לילות לבד. פעם היא ופעם אני. השני ישמור על כולם. ניראה לי שבדארמסלה זה יהיה פשוט לביצוע. שנינו זקוקים למנוחה מהמשפחה ולהתבודד. היא ראשונה.

תהיות והתפלספות בוקר – בוקר חמוד. נעים ושקט. רק עם עידו ורומי משש וחצי. קרן קמה בשבע ורבע ועלמה עכשיו בשמונה. כולם מחייכים על הבוקר הזה. איזה כיף לנו. יום רביעי בדיוק שבוע מאז שהגענו לרישיקש. עלמה קמה וישר משחקת עם רומי במשחק דמיון, נורא יפה לראות את זה. אני מתבונן בהן. עידו עם הלפטופ משחק וקרן באייפון. אני מתבונן ומחייך. אחרי מקלחת נקי. ניזכר בכותרת של הפוסט של אתמול: “מלוכלך בפנים, מלוכלך בחוץ”. לא הסברתי יותר מידי אבל מי שכבר מכיר אותי יודע למה התכוונתי. עכשיו אני יושב מריח טוב מהמקלחת ומהרהר האם אני צריך גם להעביר סמרטוט בפנים? לא מרגיש צורך אבל לא ברור מי עונה פה? המיינד? הרגש? בעל הבית? קל לדעת אם דרוש ניקיון חיצוני. הנה עכשיו שאני נקי ומצוחצח הכל מריח. מה קורה בפנים? אני דווקא רגוע, בטח יחסית לאתמול בבוקר.  עכשיו יש לי סבלנות, אני גם מעסיק את עצמי, כיף לי בפנים, לא כועס ולא עצבני. מצד שני כולם מקסימים פה הבוקר וישנתי מעולה אז אולי התחושה הפנימית של שקט ושלווה הבוקר היא תוצאה של מה שקורה פה סביבי בחוץ? אני מהרהר וחושב. ניראה לי שהכל משפיע. אם נעים בסביבה החיצונית, יותר קל. אם הסביבה החיצונית רועשת זה יותר קשה ותלוי עד כמה אתה נקי בפנים. אם כולם פה עכשיו היו עצבנים האם עדין הייתי מרגיש שקט ושלווה? ניראה לי שכן אבל קשה לומר. חייבים להמציא איזה מכשיר שבודק את הנקיון הפנימי אני חושב לעצמי… כמו משקל גוף? בודק ריח? בודק אבק? מכשיר שבודק את השקט הפנימי, המוח רועש? משדר אין סוף שידורים? מחשבות?  הרגש מרגיש או מנותק ממה שקורה? האם הרגש פה או כלואה במרתף אומללה? ובעל הבית, מה איתו? הוא ער ומודע למה שקורה ברגע זה ומקשיב למיינד וחש את הרגש? או שהוא ישן? נשלט לגמרי על ידי המיינד מזדהה עם המחשבות או רק מרגיש ומזדהה עם הרגשות? האם הוא פה, נוכח כדי להחליט לאן הצעד הבא פה ועכשיו? הוא, כלומר אני האמיתי שולט בחיי מתוך ערנות ומודעות? ואחרי שכבר יש ערות ומודעות האם הוא מחליט מה הדבר הנכון עבורי?  האם הוא מנווט נכון על פי התוכנית הגדולה שלו? יש לו תוכנית גדולה שמקלה על הבחירות הטקטיות במהלך היום. האם היא שלו באמת או שהמיינד עובד עליו? עידו מכריז- היום הראשון במאי עוד 13 יום יש לי יום הולדת.

אוצר מילים באנגלית לעידו – שמונה ועשרים הולך להביא קפה לי ולקרן לחדר. כולם חמודים פה בקפה על הבוקר, מחייכים אלי ומברכים אותי בוקר טוב. אני שוב תוהה אם זה בגלל האנרגיה הטובה שאני מביא הבוקר או שזה בכלל לא קשור אלי. נשפך לי הקפה קצת בדרך. עכשיו אני מספר לקרן על רעיון ההתבודדות ליום יומיים. היא אומרת שלא מעוניינת לישון לבד והיא חושבת שכמה שעות מנוחה מכולם פה ושם יספיקו – קצת קורסים לבד, קצת חברות לבד. אני כן רוצה להתבודד ליום יומיים. קרן אומרת שבדארמסלה אפשר ללכת לשיעורים של הדאלי-לאמה. אני מכין תוכנית לימודים ללמד את עידו אוצר מילים באנגלית. כל יום שלוש מילים, ככה הוא ילמד כ1000 מילים בטיול. גם לדבר וגם לכתוב. שיחזור 10 פעמים על כל מילה ולנסות להשתמש במהלך היום. כמה מילים בכלל משתמשים בדיבור יום יומי? מעניין, אני אבדוק. בדקתי תוך דקה. כ3000 מילים על מנת לדבר ברמה סבירה פלוס. אני אנסה להעלות את המינון ל5 מילים ליום ואז נגיע לכ1500 מילים השנה. תשע וחצי במסעדה מחכים. לרומי קשה להמתין.

כל ארוחה בחודש האחרון רומי על קרן – יש פה קבוצה גדולה של איטלקים. תשעה יושבים סביב שתי שולחנות מחוברים יחד. אני מנחש שהם ספרדים בהתחלה. אני מקשיב להם ונהנה מהמוסיקה / הצלילים של השפה. איטלקית שפה מקסימה בעיניי, זה כמו שיר. אנחנו מלמדים את רומי לשבת לבד על כיסא ולא על קרן. אני מסביר לה יפה למה זה טוב. זה הטריף אותי כבר שקרן לא יכולה לאכול בשקט. אני רואה בעיניים שלה שהיא הבינה וגם קרן תשתף פעולה הפעם. עבר חודש וכל החודש כל ארוחה היא על קרן בזמן הארוחה. אני מרוצה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. עידו קיבל קליפ מהמורה שלו אפרת, כל הילדים בכיתה מברכים אותו. איזה מורה מקסימה. רומי רואה את זה באייפון של קרן.

001

אני דג שירים – בחדר בחזרה, אחת עשרה, הילדים משחקים יפה בחדר. קרן ואני בשקט, כל אחד לעצמו. הילדים עושים מסיבת פיג’מה. אני תוהה האם הילדים יותר מגובשים, ניראה לי שכן למרות שהיו חברים טובים כבר לפני כן. ברור שיש להם הרבה יותר זמן ביחד מבעבר. עידו מהמם איך הוא משחק עם רומי. כיף היום לנוח בחדר ולא לעשות כלום. אני קורא את אבקת נמר, עידו מכין שיעורים באנגלית. אולי אני אצא קצת לבד לראם ג׳ולה. אולי לא, ניראה. 12 כבר. הרעש פסק בחדר, בנו פה מעלינו בחצי שעה האחרונה. שתיים עשרה ורבע בחדר אני מאזין למוסיקה שקניתי פה ברישיקש. הצלחתי להעביר למחשב כ-150 שירים מהאוסף שקניתי. אני כמו דייג שדג שיר טוב, עובר אחד אחד , אם יצאו לי חמשה עשרה שווים מתוך ה150 זה שלל טוב. אחד מצאתי. דג טוב בשם mystic India track 3. צריך סבלנות של דייג וגם לאהוב להקשיב לצלילים ולהיות פתוח. אני אוהב לגלות לבד מוסיקה חדשה. סתם קונה אוספים פה של כל מיני ואז יושב ודג שירים. עושה shuffle  ב- iTune כדי לא להשתעמם עם אלבום אחד עם כמה שירים. כל שיר אני מרפרף בו, מעביר קדימה ושומע רק קטעים. משקיע 30 שניות עד דקה בכל שיר. 150 שירים זה השקעה של שעה שעתיים בשביל לדוג רק כמה שירים.

כבר שני דגים – כבר 12 וחצי ואני דג לי שירים ברישיקש, נחמד לי. כל אחד בענייניו פה היום איזה כיף. אני מהרהר שאם הייתי בעבודה עכשיו בטח הייתי בפגישה בקשר לאיזה פרויקט או בהקשר של לאתגר את הצוות שלי מבחינת שיטות העבודה מה שמאוד אהבתי לעשות או עונה לאיזה אימייל מול האמריקאים. לא חסר לי בכלל, עשיתי את זה שנים ובאינטנסיביות רבה. אהבתי ולמדתי וגדלתי, גם לימדתי וגידלתי. עכשיו אני שמח מאוד לדוג שירים פה. עוד דג relaxation track 4 מעורב עם מוסיקה קלאסית, מאוד נעים ובאמת מרגיע. דג חמוד. כבר שני דגים.

איך אני יודע שתפסתי דג? הלב יודע, הוא מרגיש משהו, זה מעיר משהו בלב ואז אני יודע. גם כל הגוף לפעמים יודע , הוא מתחיל לזוז ככה פתאום. מוסיקה קלאסית נוגעת עמוק מאוד לפעמים. אני זוכר את סבא צבי מכור לאופרות ומוסיקה קלאסית. שעות יושב, מכיר את כל היצירות בעל פה. עוד דג shivamoon track 6 גם חליל צד וגם אלקטרוניקה, הדג הזה מכשף לי את החושים כמו סמים קלים המוסיקה הזאת. נעים. עשרים לאחת רומי תירדם בקרוב. היא שוכבת במיטה, עידו בקלאב פינגווין שלו וקרן באייפון. אני דג שירים. עדיין מקשיב לדג האחרון, מרגיש לי שעליתי על דג מדהים. דג כזה יכול ללוות אותי חודשים ואני יכול להאזין לו כמה עשרות פעמים.

קלטות אודיו – זוכרים? שהייתי צעיר והיה לי הרבה פנאי הייתי דג המון שירים. הייתי מקבל המלצות מחברים שמבינים במוסיקה, קונה , מקשיב, בוחר ועושה אוספים. היו פעם קלטות אודיו אני ניזכר והייתי כותב את שמות השירים בכתב הכי יפה שאני יכול. בתוך הקופסא מזכוכית של הקלטת (קסטה גם קראו לזה) היה דף שבו היה אפשר לרשום את שמות השירים. היו זמנים, מדהים קפיצת הטכנולוגיה ב30 שנים האחרונות. אני חלק מהעולם הטכנולוגי אבל נידהם איך זה משנה את האנושות. כאילו כיבדתי את השירים והמוסיקה עוד אז. מוסיקה גם יכולה להכניס אותי לטראנס ולגרום לי לפנטז ולהיות במציאות שונה לגמרי. כמו לצאת למסע קסום מבלי לעזוב את המקום הפיזי רק לטוס למקום אחר בתוך הראש שלך.    Sereme sounds track 4עוד דג עלה לי בחכה. איזה כיף כבר ארבעה דגים. כבר רבע לאחת. עכשיו 10 Ganga tori chamke שיר בהודית קצת מצחיק. חומר שאפשר להשתמש בו למצגות או סתם לרינגטון חמוד.

לבכות זה בריא – עידו קורא לי לעזרה משהו שולי במחשב , אין לי סבלנות לעזור. גם עלמה רוצה עזרה ממני – לחבר נקודות לציור. לא בא לי. אני רוצה לדוג שירים. רומי עשתה קקי בחיתול. אני נוחת לקרקע ממאה אלף מטר גובה. עכשיו היא גם בוכה וצורחת, עלמה. אני מגביר את המוסיקה. כל זמן הדייג אני מקשיב באוזניות שלי. שתצרח. לא שומע כלום. היא צורחת יותר חזק, אני מגביר. מקשיב לדג הזה יש פה איזה נבל או כלי מיתר סיני, אני אוהב אבל יש קפיצות . גם שיר מתוק בסינית תוך כדי. כולם יצאו מהחדר והיא בוכה פה ואני לא שומע כלום. מותר לבכות, להוציא את הכאב זה חשוב ורצוי אבל אסור שזאת תהיה שפה כדי להשיג משהו. שפת הבכי זה לתינוקות עד גיל שנתיים שלא יודעים לדבר. אני תמיד מסביר לילדים שאם הם בוכים בשביל להשיג משהו אז אין להם סיכוי בכלל לקבל, לא אצלי לפחות. ניראה לי טריוויאלי, לא צריך להיות גאון בשביל זה ועם זה אני רואה הרבה הורים שמופעלים ומנוהלים על ידי הבכי של הילדים שלהם. יש גם גברים שהנשים שלהם שולטות בהם עם בכי. פתטי. הלוואי שבני האדם יבכו יותר. התרבות שלנו פגומה. אין כמו לצחוק ולבכות, זהו הביטוי הכי טבעי של הגוף לעצב, תסכול, ייאוש ושמחה. זה משחרר ומנקה.

לצחוק ולבכות – צריך לתת ביטוי לרגשות אני ניזכר שקראתי בספר של דר טל בן-שחר. אמת חייבת להיות פשוטה. זה נורא פשוט, שאנחנו ילדים אנחנו פשוט יודעים את זה. זה צרוב לנו במערכת ההפעלה שלנו עד שהחברה והתרבות שלנו משנה את מערכת ההפעלה שלנו. אני מנסה להרגיש פה ולתת דרור לרגש הזה פה במסע שלי. כמה שיותר לבכות ולצחוק זה מעולה. לא באופן מאולץ רק שזה אוטנטי. אני מנסה לשחזר את החלק הזה של מערכת ההפעלה שהיה לי לפני כ36 או שבע שנה. אולי יותר. זה קיים אצלי אני בטוח, רק צריך למצוא כמה תאים נוירונים ולעורר אותם.Buddhist chants – track 3 ארוך מאוד אבל יש בו את הצליל הסיני שאני חולה עליו, מין גיטרה כזאת.

צהריים שוב בגן השוויצרי – עשרים לשתיים הולכים לאכול בגן השווייצרי. חם בטירוף היום. כבר שתיים מחכים לאוכל. הבאנו חוברת צביעה ופאזל לוגי שצריך להרכיב את האות k מכמה פיסות עץ. כולם אוכלים. כל אחד הזמין מנה חוץ מקרן כמובן. רומי יושבת לבד, הפנימה את השיעור של הבוקר. ילדים קולטים תוך שניה. אם אתה מסביר ומתכוון אז אין שום בעיה. לעידו טעים מאוד.  לרומי כבר היה קשה אז קרן לקחה אותה לחדר. אני לבד עם עידו ועלמה. איתם זה קלי קלות.

010   007

בחדר נחים במזגן. ארזנו כמעט הכל. הייתי שותף מלא באריזות. לקרן אין מה להתלונן שארזה לבד כמו כל פעם קודמת. יופי, גם אני יכול לארוז.  ארבע וחצי. מהבוקר לא ראיתי אף קוף ושום פרה. עידו רואה סרט בלפטופ ועלמה סרט באייפד. החלטנו לשחרר את הצולעת. נצא מפה רק עם שלושה תיקים.  חמש, מתכננים לרדת פעם אחרונה לראם ג׳ולה לראות פוז׳ה ולהגיד שלום לרישיקש, גם לפרות ולקופים. בסוף לא הלכנו, ירדנו למסעדה שהיא כבר רק שלנו, שיחקנו טאקי ואני קצת מחשב. באיזי אין מה למהר. אפשר לא לעשות כלום וליהנות. שבע ורבע חוזרים לחדר קונים חטיפים למחר. מחר אני אמשיך את הדייג. היום שלל לא רע, כחמישה דגים יפים.

4 thoughts on “אני דג שירים

  1. אהבתי שכתבת צריך להעביר סמרטוט מבפנים. איך אתה לא מתבלבל, בין המיינד, רגש, בעל הבית. לי זה היה קשה עם זה. האמת שאין לי מוזה לכתוב, אז אני אגייד לכם נסיעה טובה תיהינו. נשיקות אוהבת אותכם מאד. אמא

Leave a Reply

